پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

آموزشهای ویرایش/ادیت عکس با کمرا راو Camera raw - ACR - هدیه

مجموعه ای از آموزشهای کاربردی ویرایش/ادیت عکس با نرم افزار کمرا راو ACR - Camera raw مختص به عکاسها و کسانی که در زمینه طراحی با نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و بریج فعالیت دارند رو در این قسمت قرار میدیم تا با کمرا راو بیشتر آشنا بشید.

کمی درباره کمرا راو Camera raw

این نرم افزار توسط شرکت ادوبی همون که برنامه هایی مثل فتوشاپ - پریمیرپرو - افترافکتس - ایلوستریتور رو ساخته ، بوجود اومده. برای استفاده از این برنامه یا باید از ادوبی بریج استفاده کنید یا فتوشاپ، چون خودش یک نرم افزار جداگانه نیست. کمی شبیه به برنامه لایتروم هست اما در سطح خیلی کوچکتر از اون. 

لینک مفید : کمرا راو چیست - معرفی قابلیتها - ویژگیها برای عکاس و طراح

 

شناخت بخشهای کمرا راو Camera Raw و روشهای اجرای این برنامه

اولین قدم در استفاده از کمرا راو یادگیری اینه که چطور اجراش کنیم. برای اجرای این برنامه میتونید در برنامه بریج روی آیکون مربوطه اش بزنید و در برنامه فتوشاپ از منوی فیلتر گزینه Camera raw filter رو اجرا کنید. نکات بیشترش رو در ویدیو زیر ببینید.

مدت زمان ویدیو : 14دقیقه

 

 

آموزش تکنیک تنظیم رنگ عکس با کمرا راو Camera raw بنام پاپ POP

در این ویدیو ، کنیک پاپ Pop را با نرم افزار کمرا راو Camera Raw آموزش داده ام. مطمئن هستم همانقدر که من ذوق زده شدم ام از نتیجه ی عکس ، شما نیز به همان میزان خواهید شد و به سراغ عکس های خود خواهید رفت. در عکس هایی که با فرمت Raw توسط دوربین گرفته میشود جزییات فراوانی ذخیره میشود که با این نرم افزار قابل مشاهده شده و تاثیر روی آنها می گذاریم.

مدت زمان ویدیو : 8دقیقه

نکته فنی

عکس هایی که در آنها آسمان و ابرهای پر پشت یا پشته ای با آسمان دم غروب وجود دارد عالی هستند برای کار ما. زمان غروب را در نظر بگیرید ، چه رنگ های دل انگیزی در آن نقاشی شده است. قرمز ، آبی ، نارنجی ، زرد ، ارغوانی. تکنیک پاپ POP مختص به چنین نمایی است. قرار است جزئیاتی را در این عکس ببینیم که در حالت عادی حتی در فتوشاپ هم قابل دیدن نیستند و این خاصیت تصاویر با فرمت راو Raw است.

 

آموزش تکنیک منحنی U با کمرا راو

تکنیک منحنی یو U به ظاهر ساده اما تغییر فراوانی در عکس شما خواهد گذاشت. امیدوارم سایر اموزش های کمرا راو را نیز دیده باشید و مثل همیشه میگویم که به این آموزشهای تک اکتفا نکنید و راه یادگیری را از ابتدا و صحیح شروع کنید. برای اجرای تکنیک یو می بایست درک خیلی عالی از منحنی ها و مولفه های رنگ و نور مانند سفیدی ، روشنایی ، میانه ، سایه ، سیاهی در سه رنگ اصلی قرمز و آبی و سبز بدست آورده باشید تا کاملا متوجه عملکرد آن شوید.

من در ویرایش عکس هایم از منحنی استفاده فراوانی میکنم که یکی از آنها ایجاد کنتراست می باشد. کار دیگر رعایت میزان استاندارد سیاهی و سفیدی است. کار دیگر درجه بندی بی نظیر رنگ ها در عکس می باشد. نرم افزار کمرا راو در حال ایجاد تغییرات بزرگی است مواظب باشید جا نمانید.

با تصحیح رنگ در این تکنیک ، در یک لحظه ، فصل را در عکس عوض کنید.

مدت زمان ویدیو : 7دقیقه

 

 

آموزش تکنیک  حرفه ای حذف اشیا در عکس با کمرا راو ACR

در این آموزش ویدیویی تکنیک حذف اشیا و همچنین کپی نمودن اشیا در عکس را یاد خواهید گرفت. مثالی که زده شده است بسیار ساده میباشد و هدف این بوده که با ابزار آشنا شوید. همین تمرین را دقیقا انجام دهید. زمانی خیلی با ارزش می شود که بر روی عکس های واقعی خود و مشتریان تان انجام دهید. در نرم افزار کمرا راو میتوانید هر جزیی را با دقت حذف کنید به طوری که اصلا آنجا نبوده. می توانید از یک جز تصویر ، کپی بگیرید و آنرا به چند تا تبدیل کنید. 

مدت زمان ویدیو : 7دقیقه

 

 

کارایی سچوریشن Saturation و وایبرنس Vibrance در کمرا راو

در تمام نرم افزارهایی که توانایی تغییر رنگ و نور را دارند این دوگزینه وجود دارد. سچیوریشن وظیفه کم و زیاد کردن غلظت رنگها را به عهده دارد ولی میتواند آنقدر رنگ را زیاد کند تا رنگها خراب شوند. از وایبرنس برای افزایش غلظت رنگهایی که در عکس وجود دارند اما کمرنگ افتاده اند استفاده میشود. وایبرنس برخلاف سچوریشن محدودیت در زیاد کردن غلظت رنگ دارد و هیچوقت رنگها را خراب نمیکند اما نکات بیشتری در مورد این 2تا وجود داره که در ویدیو آموزشی زیر میبینید.

مدت زمان ویدیو : 4دقیقه

 

لینک مفید

 

سوالات پرتکرار

آیا میتوان گفت که برنامه کمرا راو یک پلاگین است؟

بله. چون از منوی FILTER در فتوشاپ در دسترس است.

چگونه میتوان نرم افزار کمرا راو را آپدیت نمود؟

وقتی که جدیدترین نسخه نرم افزارهای ادوبی بریج و فتوشاپ نصب میشوند بصورت اتوماتیک کمرا راو هم آپدیت میشود اما به دلیل حجم زیاد این دو نرم افزار و عدم امکان دانلود مجدد برای برخی افراد، این امکان وجود دارد که بخواهید فقط خود کمرا راو آپدیت شود و شاید نیازی به نصب مجدد ادوبی بریج و فتوشاپ را نداشته باشید. در اینصورت کارهای گفته شده را انجام دهید.

  • ابتدا نرم افزارهای ادوبی بریج و فتوشاپ را ببندید.
  • نسخه جدید کمرا راو را از دانلود نموده و نصب نمایید.
موضوعات

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمیشود

خدمات اصلی مانی سافت

شاید برخی خدمات ما مناسب کسب و کار شما باشد

تولید آموزشهای کاربردی

در این سایت برای نرم افزارهای تدوین فیلم ، طراحی ، کار با وسایل عکاسی و فیلمبرداری و تولید محتوا ، دوره های جامعی تولید نموده ایم. از قسمت پکیج آموزشی بالای سایت وارد شوید.

فروش لایسنس نرم افزار اوریجینال

از برنامه های ادوبی گرفته تا فیلمورا ، فاینال کات پرو ، داوینچی و سایر برنامه های مرتبط با طراحی و ساخت ویدیو. با خیالی آسوده از خرید ، هر کدام را میخواهید برایتان تهیه میکنیم.

همکاری در تولید و تدوین ویدیو

چنانچه ویدیو یا پروژه دارید و میخواهید تدوین و ویرایش آنها را برون سپاری کنید ، تیم مانی سافت آماده همکاری میباشد. از پروژه های ساده گرفته تا جلوه های ویژه. انواع تغییرات در ویدیوها.

طراحی سایت های حرفه ای

علاوه بر تخصص در زمینه های طراحی گرافیکی و تدوین ویدیو ، طی سالیان گذشته ، سایت های حرفه ای زیادی راه اندازی کردیم. با خیال راحت میتونید از خدمات طراحی و پشتیبانی فنی ما در این زمینه استفاده کنید.