پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

تیزر تبلیغاتی - دلایل‌استفاده/نحوه‌ساختن/انواع/کاربرد

یک کلیپ کوتاه ویدیویی که هدفش انجام مارکتینگ و جذب مخاطب و رسوندن پیام مورد نظر هست این کلیپ میتونه از نوع کاملا ویدیویی، انیمیشن و یا هر نوعی از ویدیو باشه. مهم اینه که بتونه مارکتینگ رو به درستی انجام بده ولی اینکه چطور بسازید، چه انواعی داره و کاربردهای بیشترش چی هستن رو در ادامه بخونید.

تیزر تبلیغاتی چیست

تیزر تبلیغاتی یک کلیپ کوتاه ویدیویی به هر مدت زمانی هست که در بازایابی و دیجیتال مارکتینگ به صاحبین کسب و کار کمک میکنه تا خودشون رو معرفی کنن و میتونم بگم که یکی از جذابترین روشهای بازاریابیه. تیزرهای تبلیغاتی باید بتونن ذهن مخاطب رو درگیر کرده و باعث بشه که مشتری به سمت کسب و کار بره. میزان استفاده از تیزرهای تبلیغاتی هر روز در حال افزایشه چون خیلی ارزانتر از روشهای دیگه و تکرار شدنی بصورت نامحدود و قابلیت نمایشه میلیون ها مخاطب رو داره و میتونه همیشه در سطح اینترنت باقی بمونه و مشتری جدید جذب کنه.

ویدیو زیر نمونه ای از تیزرتبلیغاتیه که شرکت لاجیتک برای معرفی یکی از هدست های حرفه ایش تولید کرده، با دیدنش همه چیز درباره جذابیت مخاطب رو متوجه میشید :

مدت زمان ویدیو : 38ثانیه

دلایل و اهمیت استفاده تیزر تبلیغاتی

شما که در حال دیدن این صفحه هستید یا مشتری هستید که میخواد تیزر سفارش بده یا کسی هستید که میخواید نحوه ساختن تیزر رو یاد بگیره در هر 2صورت خوبه که بدونید چرا تیزرتبلیغاتی به یکی از پرطرفدارترین روشهای تبلیغات در مارکتینگ دیجیتال تبدیل شده.

  • افزایش سرعت فروش
    قویترین روشیه که میتونه به صورت مستقیم روی ذهن ما تاثیر بزاره ویدیو هست چون ترکیبی از صدا و تصویره و همونطور که بررسیها نشون داده 74درصد از مخاطبین خیلی سریعتر جذب ویدیو میشن نسبت به روشهای دیگه. به همین دلیل میتونید انتظار داشته باشید که این روش بصورت مستقیم و خیلی سریع منجر به فروش بشه.
  • جذب و اعتماد مخاطبان
    خیلی از افراد نمیتونن به چندخط نوشته یا فایل صدا و یا یک عکس اعتماد کامل کنن اما یک ویدیو که میتونه افراد و محیطهای واقعی کاری و همچنین نمای جدی محصولات رو نشون میده بسرعت اعتماد مخاطب رو جذب میکنه و توی دلشون میشینه و در نهایت وقتی که باورش میکنن پس تصمیم قطعی رو میگیرن.
  • محبوبیت ویدیو توسط گوگل
    گوگل میگه هرچقدر که کاربر در صفحه ای بمونه پس معنیش اینه که اون صفحه احتمالا چیزهایی داره که برای مخاطب مهم و محبوبه. ویدیو از اون محتواهاییه که میتونه چند دقیقه کاربر رو در سایت یا شبکه اجتماعی نگه داره پس گوگل متوجه اون توقف کاربر میشه و به اون ویدیو اهمیت بیشتری میده و باعث میشه ویدیو رو به کاربران بیشتری در اینترنت و فضاهای دیگه نمایش بده. اینطوره که یک ویدیو مهم میشه و خودش بصورت اتوماتیک و بدون زحمت بیشتر متونه مخاطب های جدید رو جذب کنه و این یعنی مشتریهای جدید. سعی کنید یک سایت اینترنتی داشته باشید و از این قابلیت منحصربفرد استفاده کنید.
  • برندسازی
    یک تیزرتبلیغاتی ممکنه اصلا برای فروش نباشه و هدفش میتونه معرفی یک برند یا مارک باشه. بسیاری کسب و کارهای جدید اول روی معرفی خودشون وقت میزارن پس تیزرتبلیغاتی میتونه به معرفی اونها کمک زیادی کنه.

 

تریلر تیزر چیست

تریلر یا Trailer را نباید با تیزر ویدیویی اشتباه گرفت. تریلر معمولا به بخش کوتاه یا گلچین شده ای از یک فیلم سینمایی گفته می شود که مدت ها قبل از به نمایش درآمدن نسخه کامل آن برای شگفت زده نمودن مخاطب به نمایش در می آید. اولین نمونه از تریلر در سال 1978 برای فیلم سوپرمن ارائه شد. البته دلیل ارائه آن به تعویق افتادن تکمیل فیلم اصلی بود تا به مخاطبان بگویند کار در حال انجام است و صبور باشند.
در تریلرها معمولا هدف این نیست که کل داستان را بگویند فقط میخواهند هیاهو یا جنجال به پا کنند. در این نوع تیزر، ممکن است از صحنه هایی استفاده شود که در فیلم اصلی دیده نمیشوند چون در حین ساخت فیلم تولید میشوند و ممکن است به نظر تیم تولید کننده برخی صحنه ها تا آخر ساخت تغییر کنند.

انواع تیزر تبلیغاتی

تیزرهای تبلیغاتی از لحاظ محتوا و پیام رسانی و جذب مخاطب دارای حالتهای زیر است :

  • تیزر تبلیغاتی رئال
    در این نوع از افراد و شخصیت ها به صورت واقعی استفاده می شود. مانند تبلیغات یک فرش که شخصی با حرکت در یک محیط در مورد فرش صحبت میکند و یا ممکن است از یک کارخانه و محیط آن فیلمبرداری شده باشد.
  • تیزر تبلیغاتی انیمیشن
    این تیزر کاملا گرافیکی است که با برنامه های کامپیوتری به حالت انیمیشن ساخته می شود. تمام کاراکترها و اشخاص و فضا کاملا غیر واقعی و کارتونی هستند. این تیزر ها معمولا برای تبلیغ محصولاتی که با کودکان و نوجوانان در ارتباط است به کار می رود. 
  • تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن
    این نوع از تیزر ها ترکیبی از دو نوع قبل هستند. افراد واقعی را با انیمیشین ترکیب می کنند. این نوع از تیزر معمولا برای تبلیغ خوراکی یا محصولات آموزشی کودکان و نوجوانان به کار می رود. به عنوان مثال تبلیغات برند چی توز بیشتر تمرکزش بر این نوع از تیزر است.

نمونه تیزرتبلیغاتی معرفی شوینده

مراحل ساختن تیزرتبلیغاتی

درآمد حاصل از ساختن تیزرتبلیغاتی خیلی خوبه اگه بتونید مسیر انجامش رو درست طی کنید و مشتری مدار ، متخصص و فعال باشید.

چک لیست زیر برای شماست اگه میخواید تیزرساختن رو شروع کنید :

  1. تحقیق
    باید درباره محصول یا موضوعی که مشتری قصد داره برای اون تیزر بسازه تحقیق کاملی داشته باشید. مثلا مشتریاش چه کسایی هستن، دقیقا چه چیزهایی باید بولدتر بشه و البته که همیشه نکات بیشتری هم وجود داره.
  2. ایده پردازی
    بعد از صحبت با مشتری و گرفتن نظرات و نیازش ، قدرت ایده پردازی تعیین کننده اینه که تصاویر چی باشن و کلا داستان تیزر به چه سمتی حرکت کنه تا بتونه هدف کسب و کار رو به مخاطب برسونه و به مشتری تبدیلش کنه. پس شاید کمی رویاپردازی هم لازم داشته باشید.
  3. مدت زمان تیزر
    این موضوع حتما باید قبل از مراحل بعدی تعیین تکلیف بشه. چون اگه مشتری قصد داشته باشه در تلویزیون پخش کنه ، اونجا براساس ثانیه ازش پول میگیرن و شاید اگه برای شبکه های اجتماعیه باید ببینید برای کدوم هست اگه اینستاگرامه که ممکنه برای استوری باشه و یا پست ایستاده و نباید خوابیده/Land scape ضبط بشه. اینها نکات ریزی هستن که ممکنه گاها قبل از فیلمبرداری فراموش بشن.
  4. تصویربرداری
    این قدم که کاملا بر اساس سناریو/داستان و ایده پردازی های انجام شده به اجرا درمیاد. دوربین ، نور ، میکروفون و هر چه که در توان دارید رو باید بکار ببرید تا بهترین نماها و زاویه ها رو بگیرید.
    برای اینکار باید دوربین بخرید یا به هرروشی تهیه کنید. برخی پروژه ها هم نیاز به فیلمبرداری هوایی دارن.
    باید مشخص بشه که دوربین در هر نما باید چه حرکتی داشته باشه مثلا پن یا زوم و یا چرخش داشته باشه. کجای تصویر فوکوس/Focus باشه و بعدش کجا بشه.
    لینک مفید 1 : کدام دوربین عکاسی را بخریم؟
    لینک مفید 2 : آموزشهای هلیشات/کوادکوپتر/پهپاد/ایرکرفت با مویک/فانتوم/DJI - هدیه
  5. تدوین پروژه
    باید مطابق داستان و فیلمهایی که براساس اون گرفته شدن شروع به چیدن پروژه کنید. تدوین ویدیوهای تیزرتبلیغاتی میتونه ساده و یا خیلی پیشرفته و دارای افکتهای خیره کننده باشه. بستگی به نوع تیزر و هدفش داره. البته که نیاز به یک کامپیوتر دارید که قدرتش بستگی به نرم افزار و تکنیکهایی که میخواید انجام بدین داره.
    گاها ممکنه لازم بشه از محتویات مکملی مثل موشن گرافیک ها استفاده بشه پس اینهم فراموش نکنید.
    لینک مفید 1 : بهترین‌ برنامه‌‌های تدوین‌ سینما/عروسی/موزیک‌ویدیو/یوتیوب/اینستاگرام
    لینک مفید 2 : سیستم مورد نیاز برای تدوین، حداقل هزینه و قطعات مورد نیاز
    لینک مفید 3 : پکیج آموزش تدوین کامل تیزر تبلیغاتی با پریمیر پرو - تله فیلم پتروشیم
    لینک مفید 4 : پکیجهای آموزشی افترافکتس برای جلوه ویژه
  6. زیرنویس
    محتواهای ویدیویی امروزی اغلب به سمتی میرن که شاید باید زیرنویس داشته باشن. این مرحله رو اضافه کردم چون برخی افراد که ناشنوا هستن میتونن مخاطب یا مشتری بشن پس اگه خوب متوجه هدف تیزر نشن پس شاید مشتری نشن. این کار در همون مرحله تدوین پروژه میشه انجام داد.

کروماکی و تیزرتبلیغاتی

در برخی تیزرهای تبلیغاتی نیازاست که از سوژه یا وسیله با پرده سبز یا آبی فیلم بگیریم تا در حین تدوین بتونیم اون رنگها رو حذف کرده و بجاشون از نماهای دیجیتالی یا واقع‌‌گرایانه بزاریم. اگه به تیزرهای تلویزیونی دقت کنید متوجه میشید که انگار شخص واقعا در اون نمایی که دارید میبینید نیست و کامپیوتریه به اینکار کروماکی میگیم که خیلی جذاب و ویدیوهامون رو متفاوت میکنه.
لینک مفید 1 : کروماکی Chromakey چیست؟ پرده سبز یا آبی و چرا
لینک مفید 2 : دوره آموزش (کروماکی) در اتاق و محل کار از صفر

برنامه‌های 3بعدی

بجز بحث تدوین با نرم افزارهایی که با آنها آشنا شدین و کروماکی، در برخی پروژه ها پای برنامه‌های 3بعدی وسط میاد تا بتونیم از اونها برای ساختن تیزرهایی جذابتر استفاده کنیم در لیست زیر با اونها آشنا میشید :

  • تری دی مکس.
  • سینما فوردی.
  • مایا.
  • ریل فلو.
  • آنریل انجن.
  • بلندر
  • و....

 

توصیه های فنی 

  • برای ساخت تیزرتبلیغاتی تنهایی به سراغ پروژه نرید چون حداقل 2فکر بهتر از یک فکره. نیاز به ایده، خلاقیت، دانش نرم افزاری کافی دارید. البته تیزرهایی که فقط ویدیو هستن رو گاها میشه 1نفره انجام داد ولی بهتره اونها هم حداقل 2نفره کار کنید.
  • قرار نیست و نباید هرچه که دارید را درون یک تیزر بریزید. مثلا اگه قراره درباره فروش یک محصول ساخته بشه، نیاید کل کارخانه یا مجموعه یا محصولات دیگه هم معرفی کنه. اگه میخواید مجموعه رو معرفی کنید پس دیگه نباید درباره محصول خاصی صحبت کنید. میخوام بگم هرتیزر بهتره فقط برای یک موضوع باشه.
  • داستان سرایی کنید. تیزرهایی که یک داستان رو روایت میکنن خیلی جذابتر و شاید تاثیرگذارتر میشن. انسانها قصه یا داستان رو دوست دارن.
  • کاری کنید که مخاطبین بعد از دیدن تیزر کاری انجام بدن به اینکار میگیم کال تو اکشن Call to action که معمولا هدایت به زنگ زدن، رفتن به سایت و از این قبیله.

سوالات پرتکرار

چقدر زمان میخوام تا ساختن تیزر رو یاد بگیرم؟

با احتساب یادگیری کار با دوربین، انجام فیلمبرداری و فقط نرم افزارهای تدوین پروژه حدودا 2 ماه که میتونید از پکیجهای آموزشی ما کمک بگیرید و اگه نتونستید با توجه به پروژه خاصی که دارید شاید در زمانی مشخص بتونیم براتون بسازیم. 

موضوعات

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمیشود
باسلام استاد واقعا گل گفتید٬استاد باید سواد وتجربه کافی داشته باشد واشراف کامل به نرم افراری که میخاد آموزش بده٬برای مثال کسی که قصد داره فتوشاپ - پریمیر یا هر نرم افزاری را تدریس کند٬باید خودش حداقل 10 تا پروژه سنگین بسته باشه و در فتوشاپ جند آلبوم عروس بهمراه عکاسی و غیره انجام داده باشد٬بعضی ها اصلا داخل آتلیه های عکاسی را ندیدند فقط چندتا عکس با گوشی گرفتن و در فتوشاب دستکاری کردن یک کانال راه اندازی کردن و شدن استاد .....بقول استاد ملکی هر گردی گردو نیست.
استاد ملکی از زحمات حضرتعالی درتولید آموزشهای بی نظیر سپاسگزاریم و از زحمات دیگر همکاران محترمتان در مانی سافت کمال تشکر را داریم.
پیرمحمدلو
avatar
1396-04-20 20:45
سلام دوست عزیز
از شما تشکر میکنیم که ما را لایق پیشرفت خود میدانیم.
داریم سعی میکنیم که عزیزانی که میخواد وارد این هنر بشوند٬راهشان را مقداری روشن کنیم تا قبل از ورود بدانند که این راه چه فراز و نشیب هایی دارد.
avatar
رسول داداشی آغاز کننده
سلام
به نظرم رویکرد و شعار مانی سافت تغییر کرده
احساس خالی شدن زیر پا رو دارم
اگه اصول و سناریو بلد باشی که نباید کاری داشته باشه
تیزر ساختن سخت هست و احتمالا باید درآمد خوبی هم داشته باشه
avatar
1396-04-20 20:41
سلام
نگران نباشید.
اصول همیشه موجب موفقیت هست اما این مطلب بخاطر بسیاری از عزیزانی ارائه شد که چه هنرجوی ما هستند و بسیاری دیگر نیستند٬تصویر این را دارند که چون مثلا میکس فیلم و مقداری افترافکتس بلد هستیم به سراغ سفارش گرفتن تیزر برویم و ... پول زیاد در بیاوریم.
همانطور که گفته شد درآمد این هنر بسیار زیاد است اما توضیحات بالا را باید مد نظر داشت که راه آسانی نیست٬تنهایی بسیار سخت است اما در نهایت شدنی است.
قصد داریم عزیزان درک مناسبی قبل از ورود به این موضوع داشته باشند و الی درست کردن یک کلیپ تنها ویدیویی هم میتوانیم بگوییم که تیزر است.

خدمات اصلی مانی سافت

شاید برخی خدمات ما مناسب کسب و کار شما باشد

تولید آموزشهای کاربردی

در این سایت برای نرم افزارهای تدوین فیلم ، طراحی ، کار با وسایل عکاسی و فیلمبرداری و تولید محتوا ، دوره های جامعی تولید نموده ایم. از قسمت پکیج آموزشی بالای سایت وارد شوید.

فروش لایسنس نرم افزار اوریجینال

از برنامه های ادوبی گرفته تا فیلمورا ، فاینال کات پرو ، داوینچی و سایر برنامه های مرتبط با طراحی و ساخت ویدیو. با خیالی آسوده از خرید ، هر کدام را میخواهید برایتان تهیه میکنیم.

همکاری در تولید و تدوین ویدیو

چنانچه ویدیو یا پروژه دارید و میخواهید تدوین و ویرایش آنها را برون سپاری کنید ، تیم مانی سافت آماده همکاری میباشد. از پروژه های ساده گرفته تا جلوه های ویژه. انواع تغییرات در ویدیوها.

طراحی سایت های حرفه ای

علاوه بر تخصص در زمینه های طراحی گرافیکی و تدوین ویدیو ، طی سالیان گذشته ، سایت های حرفه ای زیادی راه اندازی کردیم. با خیال راحت میتونید از خدمات طراحی و پشتیبانی فنی ما در این زمینه استفاده کنید.