تیزرتبلیغاتی چگونه مشتری جذب مینماید؟

هدف از ساخت و نمایش تیزر یا آگهی،وارد کردن شوک به مخاطب است.
زمان استاندارد برای تیزرهای تبلیغاتی معمولاً بین 15 تا 50 ثانیه است و سازندگان آگهی تلوزیونی سعی می‌کنند با ایجاد یک درام مناسب و یک قصه منسجم و هدف‌دار و با استفاده از تصاویر زیبا و تأثیر گذار و رعایت اصول گرافیکی و قاب‌بندی پیام خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما برسانند. یک تیزر خوش‌ساخت مجموعه‌ای از عوامل مختلف را در برمی‌گیرد. گاهی اوقات این اشتباه پیش می‌آید که فقط استفاده از دوربین‌های سینمایی و با کیفیت برای ساخت یک تیزر خوب کافی است اما در واقع عوامل زیادی در ساخت یک کار استاندارد موثرند که دوربین یکی از آنهاست

آموزش تیزر تبلیغاتی

گروه بندی تیزرتبلیغاتی

موضوعی که در ذهن بسیاری افراد تازه کار و یا کسانی که مدت ها است در زمینه تولید ویدیو فعالیت میکنند این است که تمایل دارند در زمینه تولید تیزرتبلیغاتی درآمد خوبی کسب نمایند،اما موضوع به این سادگی ها نیست. وقتی که کلمه تولید تیزرتبلیغاتی مطرح میشود و وارد این موضوع یعنی تیزرسازی میشویم،نکات بسیار مهمی قابل بررسی میباشند که در زیر باید به آنها توجه کامل نمائید : ساخت تیزرهای تبلیغاتی به گروه های متعددی تقسیم میشود : مثلا تیزرهایی که از کارخانه ها ساخته میشود ، تیزرهایی که از یک محصول مثلا یک برند ساعت یا ادکلن ساخته میشود ، تیزرهایی که از خودرو یا ماشین خاصی تولید میشود ، تیزرهایی که قصد معرفی یک مکان ورزشی یا تجاری را بر عهده دارند ، تیزرهایی که بعنوان موشن گرافیک یا گرافیک دو بعدی هستند ، تیزرهایی که کاملا سه بعدی هستند.

نکاتی مهم در خصوص ساخت تیزرتلیغاتی

  • در تیزرسازی و تولید تبلیغات تلویزیونی از افترافکت ، سینما فوردی ، مایا ، پریمیرپرو ، فتوشاپ ، ریل فلو استفاده میشود،پس تصور نکنید که اگر تدوین را بلد هستید میتوانید تیزر بسازید.
  • برای تیزرسازی باید تیمی کار کنید،با توجه به اینکه کار با نرم افزارهای گفته شده ابتدا ساده است ، اما وقتی که زمان تولید تیزر با آنها میرسد،بحث بسیار سنگین و پیچیده میشود آنهم برای یک نفر،پس اگر فرد هستید بهتر است شخص یا اشخاص دیگری را نیز در کنار خود داشته باشید.
  • فرض را بر این بگذاریم که تیزرسازی را شروع و تیم خود را آماده و بر روی نرم افزارها مسلط شده اید،نکته بسیار مهم در تیزرسازی و تولید تبلیغات تجاری،سلیقه،خلاقیت میباشند که باید در افراد تیم شما وجود داشته باشد،چرا که اگر فکر میکنید با بلد بودن چند نرم افزار تنها میتوانید کار کنید در اشتباه هستید.
  • باید تصویربردار تجاری باشید : بسیاری از کسانی که در زمینه تولید کلیپ و تصویربرداری عروسی فعالیت میکنند،تصور میکنند که تیزرسازی و رکورد ویدیو در تیزر نیز مانند کلیپ و فیلم عروسی است،که این موضوع را زمانی متوجه میشوند که مشتری کار آنها را دید و از کار تولید شده راضی نشد ، که در این شرایط به کار این افراد میگویند که مثل عروسی کار شده است،پس باید تصویربرداری تجاری از موضوعات را بلد باشید.
  • تولید رنگ ها و صحنه های جذاب : شما باید بر علم رنگ شناسی،کالورگردینگ،کالورکارکشن سینمایی و در نهایت مچ نمودن تصاویر در فتوشاپ،پریمیرپرو،افترافکت،اسپیدگرید کاملا و خیلی عالی مسلط و حرفه ای آموزش دیده باشید چرا که این گزینه ها تجاربی را میطلبد که حتما شخص باید به شما یاد داده باشد.
  • باید بدانید که چه چیزی قرار است تولید شود : دیده ایم که افراد وقتی پای رکورد برای تولید تیزر و تبلیغات تجاری میرسند،سریع شروع به رکورد از زوایا و محصولات مینمایند و فکر میکنند با کنار هم قراردادن و چند ترانسیشن تیزر را ساخته اند،نکته مهم این است که باید برای تولید تیزر تبلیغاتی،در چیدن سناریو و داستان معرفی یک برند یا محصول یا شرکت یا تیم کاری،خیلی خوب کار کنید و خلاقیت چیدمان سناریو را داشته باشید که این خلاقیت به تجربه و استعداد و اینکه چگونه آموزش دیده است کاملا مرتبط هستند.
  • لحظه بسیار تلخی که بسیاری افراد با آن روبرو میشوند این است که مشتری میخواد لوگوی کارش دارای استایل زیبا و متحرک شود و یا سخت تر آنکه میخواهد یک جعبه محصولش از بیرون تصویر به صورت سه بعدی وارد شده و دارای استایل زیبا به همراه بکگراند کار روی جعبه باشد،چاره چیست،این جا دیگر خبری از تصویربرداری و تدوین نیست ، وارد بخش سه بعدی میشوید و باید نیازش را برآورده سازید که کار آسانی نیست،پس دقت کنید که چه کاری را قرار است سفارش بگیرید.
  • در ساخت تیزر تبلیغاتی،باید از دوربین های حرفه ای تصویربرداری و عکاسی ، هلی شات ، کرین ، ریل ، استبلایزر ، اسلایدر باید استفاده نمود که این گزینه ها دارای هزینه های کم نیستند.باید بتوانید خروجی بسیار استاندارد و اصولی را تولید کنید.باید بتوانید موسیقی خاصی را تولید کنید و یا موسیقی مناسبی را انتخاب کنید.

با توجه به توضیحات بالا باید متوجه شده باشید که ورود به دنیای تولید و ساخت تیزرهای تبلیغاتی راه آسانی نخواهد بود اما دلیل نمیشود که نشدنی باشد،البته که شدنی است اما باید پله هایی را درست طی نمائید و آرام آرام به نقطه مورد نظر برید.

مراحل شروع ساخت تیزرتبلیغاتی 

  • یادگیری تدوین فیلم با نرم افزاری حرفه ای
  • اصول جلوه های ویژه
  • سه بعدی سازی
  • فیلمبرداری
  • قواعد تصحیح رنگ
  • خلاقیت

به یاد خود بسپارید که هر گردی ، گردو نیست ، پس در انتخاب استاد خود با نهایت دقت تصمیم بگیرید و بدانید آموزش بدون پشتیبانی هیچکس را به موفقیت نمی رساند.

این مطالب که تماما تجربه محمد ملکی مدرس آموزشهای هنر عکس و فیلم بین المللی در ایران میباشد که تمام تجربیاتش را به صورت پکیج های آموزشی کاملا موفق تولید نموده و همچنان در حال اضافه نمودن است.

مقاله در آینده بروز خواهد شد.

از کجا شروع کنم؟

قدم اول این است که یک تدوینگر واقعا حرفه ای شوید آموزشهای پریمیر ما قدم اول شما را هموار خواهند نمود کلیک کنید

قدم دوم باید وارد کار با افترافکت و متعلقات آن شوید این قدم هم بسپارید به آموزشهای افترافکت

قدم سوم باید در زمینه ی سه بعدی خبره شوید در حال تولید هستیم به پکیجها سربزنید

قدم چهارم که معلق است یعنی میتواند با قدم اول نیز همگام باشد، باید فیلمبرداری مسلط شوید. فیلمبرداری هوایی آماده شده است در حال تولید آموزش فیلمبرداری اصلی هستیمف پیگیر پکیج ها باشید


اموزش صحیح، تلاش و پشت کار، سلیقه و خلاقیت را باید در خود پرورش دهید.