پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

2 روش روز به شب در پریمیرپرو - شروع VFX

یک ویدیو با نور روز در track 1 قرار دهید در پنجره lumetri color به قسمت curve و RGB curve بروید. به کانال سبز و قرمز وارد شده و نقطه بالا را به پایین بکشید تا فقط رنگ آبی و تاریک باقی بماند. به همین سادگی روز به شب در فیلم تبدیل میشود اما در این صفحه تکنیک های پیشرفته‌تری هم آموزش دادیم که بهتره ببینید.

1.روز به شب در پریمیرپرو با دستگاری رنگ و نور

یکی از ساده‌ترین و سریعترین روشهای تغییر نمای روز به شب در ویدیو با پریمیر پرو کمک گرفتن از تنظیمات رنگ و نور است. با کم کردن مقدار رنگهای قرمز و سبز و کاهش مقدار نور به نتیجه ای خیلی خوب میرسیم. برای کم کردن رنگها از پنجره لومتری کالر قیمت منحنی ها، 2 منحنی سبز و قرمز را در قسمت روشنایی و سفیدی کم میکنیم و در قسمت basic correction مقدار اکسپوژر را کاهش میدهیم و تمام. ویدیو زیر مراحل اینکار را به شما نشان میدهد.

مدت زمان ویدیو : 3دقیقه

1.1دستکاری رنگ و نور

تدوین و ساخت ویدیو بدون دستکاری رنگ و نور معنایی نداره و روی 99درصد ویدیوها بعد از ضبط شدن تغییرات رنگ و نور انجام میشه. اگه فرض کنیم ویدیو کاملا استاندارده ، بازهم نیاز به درجه بندی و ایجاد احساس با رنگ داره و فقط این نیست و خیلی مشکلات در ویدیوها هست که با تغییر رنگ و نور برطرف میشن. به همین دلیل 2 تا لینک براتون میزارم تا مقدمات اینکارو در پریمیرپرو بخوبی یاد بگیرید.

5 آموزش اصلاح و تنظیم رنگ پریمیرپرو - Lumetri Colo
در واقع اصلاح رنگ در پریمیر پرو یا COLOR CORRECTION به مجموعه ای از تغییرات در رنگ و نور ویدیوها گفته می شود که باعث میشوند برخی خرابی ها در رنگ
بیشتر بدانید
5 آموزش اصلاح و تنظیم رنگ پریمیرپرو - Lumetri Color لومتری

5 آموزش درجه‌ بندی‌ رنگ در پریمیرپرو - کالرگریدینگ
درجه بندی رنگ در پریمیرپرو به کارهایی مثل عوض کردن رنگ ، تغییر رنگی به رنگ دیگه ، ایجاد یک احساس با رنگ ، ساختن یک رنگ جدید از رنگ های قبلی گفته
بیشتر بدانید
5 آموزش درجه‌ بندی‌ رنگ در پریمیرپرو - کالرگریدینگ - Look

2.روز به شب در پریمیرپرو - تکنیک و VFX

در این روش برای اینکه حس شب بودن به بیننده خیلی بهتر منتقل شود با اضافه کردن تصویر ماه و مقداری ابر در آسمان یک تکنیک خلاقانه و پیشرفته‌تر را انجام میدهیم. در خیلی از ویدیوها فقط با تغییر در رنگها شاید احساس واقعی شب شدن یک ویدیو که روز بوده است ایجاد نشود پس با کمی ترکیب میتوان به نتیجه بهتر رسید.

یک ویدیو در ترک1 بگذارید و مانند روش1 رنگ آبی و تاریکی را روی آن اجرا نمایید حالا یک ویدیو یا عکس ماه را در ترک 2 بگذارید و روشنایی آنرا نیز کم کنید در ترک3 مقداری ابر که میتواند عکس بدون زمینه نیز باشد را بگذارید و با پوزیشن بصورت افقی آنرا حرکت دهید. برای حذف ابرهای اضافه میتوانید از ماسک در اوپسیتی استفاده کنید. در ویدیو زیر من این تکنیک خلاقانه را روی نمایی از برج میلاد شهر تهران که ضبط کرده بودم اجرا کردم تا ببینید با یک ویدیو کاملا عادی میشه چنین کار زیبا و نمای جدیدی رو بوجود آورد.

مدت زمان ویدیو : 5دقیقه

1.2یادگیری تکنیک و VFX در پریمیرپرو

کلمه تکنیک رو میتونم به خلاقیت تدوینگر معنی کنم. اگه کسی تمام زیرو بم پریمیرپرو هم بلد باشه اما ذهن خلاق نداشته باشه نمیتونه تکنیک بزنه و صحنه های جدید خلق کنه. در آموزش دیدین که من چطور با چند تا ویدیو ساده و دستور اولیه تونستم برج میلاد تهران رو به شب تبدیل کنم. میخوام بدونید کاری که من کردم رو بهش VFX هم میگن یعنی جلوه ویژه و فقط تکنیک نیست و شما الان یادش گرفتید. از لینکهای زیر برای یادگیری نکات بیشتر کمک بگیرید.

9 تکنیک پریمیرپرو - ترکیب و VFX و خلاقانه
تعداد زیادی آموزش ویدیویی تکنیک/ترفند با پریمیرپرو که حرفه‌ ای ٬ موزیک ویدیو ٬ عروسی و پرکاربرد هستن رو براتون آماده کردم و سعی میکنم آپدیتش کنم
بیشتر بدانید
9 تکنیک پریمیرپرو - ترکیب و VFX و خلاقانه

6 آموزش ترکیبی ماسک کردن در پریمیرپرو
برای ماسک کردن در پریمیرپرو کلیپ رو انتخاب کرده برید به پنجره EFFECT CONTROL گزینه OPACITY سه تا شکل ماسک هست. مربع رو انتخاب کرده و در پنجره PRO
بیشتر بدانید
6 آموزش ترکیبی ماسک کردن در پریمیرپرو

سوالات پرتکرار

آیا میشه یک تصویر جدید بجای آسمان قرار داد؟

بله. برای تغییر آسمان راه های متعددی وجود داره.

  • از افکت Luma کمک بگیرید.
  • فقط آسمان رو ماسک کنید.
  • اگر ویدیو خیلی پیچیده بود و ماسک خود پریمیرپرو نتونست از موکاپرو کمک بگیرید.
  • اگر رنگ آسمان یکدست و یکرنگه از افکت Color key استفاده کنید.

لینک مفید : معرفی و آموزش پلاگین بوریس موکا پرو Boris Mocha pro

چرا لبه های ماسک حاله سفید میاد؟

باید Feather ماسک رو صفر کنید تا برطرف بشه.

آیا میشه واقعا برای تکنیک های ترکیب به پریمیرپرو اعتماد کرد؟

در صورتیکه این برنامه رو دقیق یاد بگیرید بله. پریمیرپرو خیلی بیشتر چیزی که در چنین ویدیوهایی میبینید توانایی داره فقط باید ازش استفاده کرد.

کدام تصاویر برای این تکنیک مناسب نیستند؟

99درصد تصاویر خوب هستن اما برخی که منبع نوری شدید دارن رو انتخاب نکنید به اصطلاح میگیم تصویر باید استعداد این تکنیک رو داشته باشه حالا بدون اینکه بخواید فکر کنید که تصویری شما برای روز به شب شدن مناسب هست یا نه ، دست به کار بشید و مطابق آموزشهایی که دادم انجامش بدین.

آموزشهای تخصصی پریمیرپرو

با بیش از 30 پکیج آموزشی از صفر تا خیلی فراتر تدوین را بصورت حرفه ای و تخصصی آموزش ببینید و کسب درآمد کنید.

...

رویدادها

از سراسر مانی سافت