پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

سخت افزار مناسب و مورد نیاز اوید مدیا کامپوزر Avid Media Composer

در این راهنما با نکاتی مهم در خصوص انتخاب و خرید سخت افزار مناسب برای تدوین با اوید مدیا کامپوزر آشنا خواهید شد.

نرم افزار اوید میدیا کامپوزر Avid media composer را از سایر نرم افزارهای ویرایش ویدیو دیگر جدا کنید. این نرم افزار نیازمند سخت افزاری به مراتب قوی تر و سریع تر می باشد.

بهترین نرم افزار حرفه ای ویرایش ویدیو کلیپ و مونتاژ فیلم

استفاده از سخت افزار شرکت HP

شرکت اوید در توضیحات و پیشنهادتش برای انتخاب سخت افزار مناسب مدل هایی از دستگاه های شرکت اچ پی را ارائه نموده است. احتمالا به این دلیل است که محصولات اچ پی امکان اتصال سخت افزاری به دیگر محصولات سخت افزاری شرکت اوید را دارند. بله، شرکت اوید سخت افزارهایی را نیز برای فیلم سازان بزرگ هم برای ذخیره سازی و هم برای افزایش کارایی تولید نموده که کاربران عادی نیازی به آنها ندارند.

صفحه توضیحات سیستم ذخیره سازی Avid Nexis

صفحه معرفی دستگاه های اچ پی برای نسخه های نرم افزار

حداقل مشخصات سیستم و لپ تاپ جهت کار با اوید میدیا کامپوزر

برای آن دسته از کاربرانی که میخواهند در سطح متوسط، ویرایش ویدیو با این نرم افزار را انجام دهند، شرکت اوید پیشنهاداتی ارائه نموده است :

مشخصات اولیه
ردیف نوع مشخصات
سیستم عامل

ویندوز 10 از نوع 64 بیت آپدیت لیست سازگاری نسخه ها

مک او اس آپدیت لیست سازگاری نسخه ها

1 سی پی یو حداقل Core i7 و Ryzen 7
3 حافظه رم حداقل 16 گیگابایت
4 هارددیسک ssd 128
5 کارت گرافیک   Nvidia GTX, RTX , Quadro

جدول بالا حداقل مشخصاتی هست که در زمان تهیه سیستم یا لپ تاپ باید در نظر بگیرید. شرکت اوید لینک های مهم دیگری نیز دارد که برای کار بهتر با این نرم افزار بهتر است آنها را حتما در آینده مورد بررسی قرار دهید. به طور مثال برخی مدل های دستگاه را به صورت دقیق اعلام نموده تا در صورت تمایل نسبت به خرید آنها اقدام کنید.

صفحه بررسی نسخه های جدید نرم افزار و سازگاریهای سیستم عامل

صفحه معرفی سخت افزارهای حرفه ای برای اوید میدیا کامپوزر

صفحه معرفی مدل دستگاه های سازگار با نسخه های قبلی و جدید

سیستم مناسب برای ویرایش فیلم با انواع اندازه های پروژه تا 16K

این نرم افزار تا نسخه 2021 خود می تواند پروژه های ویدیویی و راش های تا 16 کی را مورد ویرایش قرار داده و تولید کند. ویدیو سازان میدانند که این اندازه از تصویر بسیار سنگین بوده و پردازش خاص میخواد پس حتما نیازمند داشتن یک سیستم با مشخصات خیلی خاص نیز می باشد. نوع پردازنده و مقدار رم و کارت گرافیک باید صحیح و دقیق انتخاب شوند.

در لینک زیر، ستون اول سمت چپ نوع پروژه، ستون دوم مقدار حافظه/رم مورد نیاز، ستون سوم حداقل پردازنده و کارت گرافیک مورد نیاز نوشته شده است. همچنین در ستون سوم برند بری مدل های دستگاه ها نیز نوشته شده است.

صفحه معرفی سخت افزار بر اساس پروژه های کاری با نرم افزار اوید میدیا کامپوزر

کارت گرافیک توصیه شده برای اوید میدیا کامپوزر Avid Media Composer

شرکت های حرفه ای که در خارج از کشور برای تولید کنندگان فیلم و ویدیو با اوید نسبت به ارائه مشاوره های سخت افزاری اقدام میکنند و همچنین خود شرکت اوید، بهترین پیشنهاد کارت گرافیک را از نوع کوادرو Quadro توصیه میکنند.

پیشنهاد اول : مدل پیشنهادی P2200 با تعداد 1024 هسته و 4 پورت اتصالی مانیتور و 5 گیگابایت حافظه/رم است.

پیشنهاد دوم : مدل کوادرو آر تی ایکس 4000 با تعداد 2304 هسته و 4 پورت اتصالی مانیتور و 8 گیگایت رم است.

پیشنهاد نهایی و حرفه ای : مدل کوادرو آر تی ایکس 5000 با تعداد 3072 هسته و 16 گیگابایت رم و 4 پورت اتصالی مانیتور است. در واقع این پیشنهاد برای تمام نرم افزارهای اوید، ادوبی و نرم افزارهای سه بعدی مانند سینما فوردی عالی است.

نکته :  هر سه کارت گرافیک تا 30 بیت پردازش رنگی را انجام می دهند

سیستم ذخیره سازی ویژه

تیم های فیلمسازی بزرگ و هالیوودی برای اینکه اطلاعات آنها همیشه در وضعیت امن و سلامتی قرار داشته باشند در سیستم های خود از قابلیت سخت افزار رید Raid استفاده میکنند. در این حالت تعداد چند هارد دیسک به صورت مشترک و موازی اطلاعات را ذخیره نموده تا در صورت وقوع خراب شدن، سوختن، ذخیره سازی بد در هر یک از آنها، اطلاعات در هاردهای دیگر وجود داشته باشند. در واقع اینکار برای هر تیم بزرگ با پروژه های خاص لازم است.

هارددیسک ها مکانیکی هستند پس هر لحظه امکان وجود خطا و مشکل در آنها وجود دارد.

سیستم Rain-0

در این حالت از 2 هارد و بیشتر استفاده می شود اما در سیستم عامل فقط یک فضا و هارد قابل مشاهده است. این ساختار برای پروژه های SD/HD/4K مورد استفاده قرار می گیرد اما چرا؟ چون سرعت یک هارد به تنهایی برای ویرایش چنین پروژه هایی کافی نیست و اینکار مقداری به سرعت کمک خواهد نمود چطور؟ وقتی اگر فرض کنیم سرعت یک هارد 200 باشد در هاست رید 0 سه هد هارددیسک همزمان کار نموده و سرعت به 600 خواهد رسید. پس این نوع رید برای افزایش امنیت داده ها نیست بلکه برای افزایش سرعت کارایی دارد. در این حالت داده ها تقسیم بندی شده و روی دو هارد به صورت دنباله هم یا استرایپ ذخیره می شوند یعنی اطلاعات روی هر هارد با هارد دیگر متفاوت است و به نوعی دنباله هم هستند نه یکسان.

در این رید، هیچ امنیتی در کار نیست و اگر هارد بسوزد تمام اطلاعات آن از بین خواهد رفت و روی هارد دیگر، آن اطلاعات هارد دیگر وجود ندارد ولی خب سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بالاست.

سرعت SSD و Raid-0 : میدانید که حافظه های SSD سرعت بالایی دارند حالا جالب است که بدانید وقتی Raid-0 اجرا میکنید، سرعتی نزدیک به SSD را در سیستم خود خواهید داشت آنهم با هارد هادی ساتا ولی خب توقع همان کیفیت را نداشته باشید.

سیستم Rain-10

این حالت برای امنیت و نگهداری اطلاعات مهم اجرا می شود. در این حالت نصف ظرفیت هر هارددیسک به نصف می رسد و نصف دیگر آن برای امنیت داده ها استفاده می شود، یعنی اگر 1000 مگابایت ظرفیت باشد 500 مگابایت آن را برای استفاده نخواهیم داشت. در این حالت رید، نیاز به 4 هارددیسک داریم و روش ذخیره شدن به این صورت است که ابتدا داده ها را به صورت موازی بین هارددیسک ها ذخیره نموده و سپس آنها را استرایپ یا قطعه بندی می کند. هر هارد بسوزد، اطلاعاتش در هارد بکآپ و دیگر به صورت کامل باقی میماند و اتفاقی برای اطلاعات نخواهد افتاد.

موضوعات

این نظرسنجی بسته شده است.

خدمات اصلی مانی سافت

شاید برخی خدمات ما مناسب کسب و کار شما باشد

تولید آموزشهای کاربردی

در این سایت برای نرم افزارهای تدوین فیلم ، طراحی ، کار با وسایل عکاسی و فیلمبرداری و تولید محتوا ، دوره های جامعی تولید نموده ایم. از قسمت پکیج آموزشی بالای سایت وارد شوید.

فروش لایسنس نرم افزار اوریجینال

از برنامه های ادوبی گرفته تا فیلمورا ، فاینال کات پرو ، داوینچی و سایر برنامه های مرتبط با طراحی و ساخت ویدیو. با خیالی آسوده از خرید ، هر کدام را میخواهید برایتان تهیه میکنیم.

همکاری در تولید و تدوین ویدیو

چنانچه ویدیو یا پروژه دارید و میخواهید تدوین و ویرایش آنها را برون سپاری کنید ، تیم مانی سافت آماده همکاری میباشد. از پروژه های ساده گرفته تا جلوه های ویژه. انواع تغییرات در ویدیوها.

طراحی سایت های حرفه ای

علاوه بر تخصص در زمینه های طراحی گرافیکی و تدوین ویدیو ، طی سالیان گذشته ، سایت های حرفه ای زیادی راه اندازی کردیم. با خیال راحت میتونید از خدمات طراحی و پشتیبانی فنی ما در این زمینه استفاده کنید.