پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

راهنمای جامع دانلود/آپدیت پریمیر پرو به نسخه جدید

اگه میخواید پریمیرپرو که الان نصبه رو به نسخه بالاتر/جدید ارتقا بدین یا آپدیتش کنید در این صفحه با توضیحات و راهنمایی ها کمکتون میکنم تا براحتی انجامش بدین و یک آپدیت تمیز و بی دردسر رو داشته باشید. در این راهنما نکات و قواعد مهمی در مورد نحوه آپدیت و ارتقا پریمیر پرو به نسخه های جدید خواهید آموخت.

خلاصه
هرتدوینگری که با پریمیرپرو کار میکنه هیچوقت نباید در نسخه های قبلی بمونه و باید به محض اینکه نسخه جدید اومد نصبش کنه و پریمیرپرو که الان نصبه رو به نسخه جدیدتر یا بالاتر ارتقا بده چون همه اش مزیته و به نفع تدوینگره. در این صفحه مراحلش رو بهتون توضیح میدم و در آخر صفحه هم سوالات پرتکرار رو اضافه میکنم.

آشنایی با تشخیص نسخه/ورژن/آپدیت پریمیر پرو

وقتی که برای اولین بار این نرم افزار را نصب میکنید یک عدد دارد که به آن نسخه پریمیرپرو گفته میشه. این عدد نشانگر آن است که تولید کننده پریمیر پرو یعنی شرکت ادوبی، چندین بار این نرم افزار را ویرایش و در اختیار کاربران قرار داده است. برخی شرکت ها عدد سال تولید را بعنوان نسخه قرار میدهند و برخی دیگر از اعدادی کوچک شروع میکنند. 

بطور مثال اکنون سال 2022 میلادی است و پریمیر پرو که در سال جاری تولید شده است نسخه آن 22.6.2 میباشد. نسخه معمولا version نیز گفته می شود. 

نحوه خواندن نسخه پریمیر پرودرون کادر قرمز رنگ نسخه پریمیر پرو نوشته شده است

شرکت ادوبی معمولا ابتدای نسخه را سال میلادی جاری قرار میدهد یعنی اکنون 2022 هستیم و ابتدای نسخه نیز 22 میباشد.

برای دیدن تصویر بالا ، نرم افزار را باز کنید، از منوی Help گزینه About را انتخاب کنید.

  • آپدیت پریمیر پرو 
    میرسیم به عددی که بعد از نسخه نوشته میشود یعنی مثلا 6.2 . به این عدد آپدیت گفته می شود. یعنی نسخه پریمیر پرو 22 و آپدیت آن 6.2 میباشد. در طی یک سال میلادی عدد نسخه تغییر نمیکند اما ممکن است به تعداد زیاد٬ آپدیت جدید تولید شود که عدد آپدیت نیز تغییر خواهد نمود.
  • ارتقا/آپگرید Upgrade یا نسخه جدید پریمیرپرو
    طبق سیاست ادوبی، همیشه یک تا دو ماه قبل از فرا رسیدن سال میلادی جدید، یک نسخه جدید از پریمیر پرو ارائه می شود که پس از نصب، عدد نسخه یا سال نیز بالاتر میرود. در این نسخه جدید ممکن است عدد آپدیت 0 بوده و یا یک عدد بجز صفر باشد.

تا حالا اینگونه بوده است که وقتی نسخه 22 روی سیستم نصب باشد و بعد نسخه 23 را نصب کنیم روی سیستم 2 تا پریمیر پرو خواهیم داشت و نسخه 23 جایگزین نسخه 22 نخواهد شد.

دلایل مهم آپدیت نمودن پریمیرپرو

هر نرم افزاری که تولید می شود به مرور زمان مشکلاتی در آن دیده خواهد شد. این مشکلات گاها کلافه کننده و مشکل ساز هستند پس باید برطرف شوند. در کنار برطرف شدن مشکلات قبلی، پریمیر پرو همیشه تغییرات جدید و سودمندی را نیز به کاربران ارائه مینماید.

  • قفل یا هنگ نمودن ها کمتر خواهند شد
  • استفاده از امکانات جدید
  • بالاتر رفتن سرعت تدوین و کارایی برنامه
  • سازگاری بیشتر با سیستم عامل های جدید
  • سازگاری با ویدیو افکت های جدید
  • سازگاری با پروژه های آماده جدید
  • سرعت رندر بیشتر
  • سازگاری با سخت افزارهای جدید مانند کارت گرافیک
  • اضافه شدن ویدیو افکت ها به شتاب دهنده گرافیکی
  • افزودن امکانات تیمی
  • اضافه شدن قابلیت هایی برای افزایش سرعت در مراحل کار
  • هماهنگی با اکستنشن های جدید.

 

روشهای دانلود پریمیرپرو

برای اینکار فقط 2 راه وجود داره.

  1. دانلود/آپدیت از کریتیوکلود Creative cloud
    این یک نرم افزاره که شرکت ادوبی به کسانی اجازه میده ازش استفاده کنن که نسخه اورجینال پریمیرپرو رو خریده باشن. این نرم افزار میتونه بصورت اتوماتیک پریمیرپرو رو به نسخه های جدید و آپدیت ها ارتقا بده. برای آشنایی با اون صفحه کریتیوکلود Creative Cloud چیست رو ببینید.
  2. دانلود نسخه‌های غیراصلی
    شاید خیلیها امکان خرید نسخه اورجینال رو نداشته باشن پس میتونن با دانلود کردن و نصب نسخه های جدید بصورت غیراصلی، از همون امکانات استفاده کنن. البته برخی امکانات مثل هوش مصنوعی پریمیرپرو، در نسخه غیراصلی کار نمیکنه ولی خب در تدوین هم تداخلی درست نمیکنه و میتونید از تمام افکتها و قابلیتهای دیگه ی برنامه استفاده کنید. برای دانلود کردن این نسخه ها در گوگل تایپ کنید ( دانلود نسخه جدید پریمیرپرو ). یکی از سایتها رو انتخاب کنید، حتما چک کنید نسخه ای که گذاشته جدیدتر از مال شماست که نصب داریدش الان.

    آموزش نصب نسخه دانلود شده
    بعد از دانلود، اول برنامه رو اگه بازه ببندینش، فایلی که دانلود کردین زیپ/فشرده است، از اون حالت خارجش کنید و با یک دابل کلیک روی فایلی بنام Setup اونرو نصب کنید و کار تمام میشه.
    اینکه از کدام سایت دانلود میکنید انتخاب با خودتون هست.

 

لینک مفید

 

سوالات پرتکرار

آیا مشکلی برای پلاگینهایی که نصب کردم پیش میاد؟

مشکل که نه اما بهتره نسخه جدید اون پلاگینها رو هم دانلود و نصب کنید چون برای پریمیرپرو مهمه که پلاگینها باهاش سازگار باشن.

پریست هایی که ساختم چی میشن؟

مشکلی براشون رخ نمیده.

پروژه های قبلیم چی میشن؟

مشکلی براشون رخ نمیده فقط اینکه وقتی با نسخه جدید بازشون میکنید ممکنه ازتون بخواد همون لحظه یک Save as ازش بگیرید تا با نسخه جدید هماهنگ بشه. اینکار هیچ مشکلی در کارهایی که در پروژه کردین ایجاد نمیکنه.

میتونم به نسخه قبلی برگردم؟

بله با دانلود نسخه قبلی میتونید.

امیدوارم یک آپدیت کاملا تمیز رو تجربه کنید.

موضوعات

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمیشود

خدمات اصلی مانی سافت

شاید برخی خدمات ما مناسب کسب و کار شما باشد

تولید آموزشهای کاربردی

در این سایت برای نرم افزارهای تدوین فیلم ، طراحی ، کار با وسایل عکاسی و فیلمبرداری و تولید محتوا ، دوره های جامعی تولید نموده ایم. از قسمت پکیج آموزشی بالای سایت وارد شوید.

فروش لایسنس نرم افزار اوریجینال

از برنامه های ادوبی گرفته تا فیلمورا ، فاینال کات پرو ، داوینچی و سایر برنامه های مرتبط با طراحی و ساخت ویدیو. با خیالی آسوده از خرید ، هر کدام را میخواهید برایتان تهیه میکنیم.

همکاری در تولید و تدوین ویدیو

چنانچه ویدیو یا پروژه دارید و میخواهید تدوین و ویرایش آنها را برون سپاری کنید ، تیم مانی سافت آماده همکاری میباشد. از پروژه های ساده گرفته تا جلوه های ویژه. انواع تغییرات در ویدیوها.

طراحی سایت های حرفه ای

علاوه بر تخصص در زمینه های طراحی گرافیکی و تدوین ویدیو ، طی سالیان گذشته ، سایت های حرفه ای زیادی راه اندازی کردیم. با خیال راحت میتونید از خدمات طراحی و پشتیبانی فنی ما در این زمینه استفاده کنید.