اشتباه تدوینگران در حین میکس فیلم با پریمیر در پروژه WIDE

به نکته ای مهم اشاره میکنم. هنر فیلمبرداری، تدوین فیلم و در نهایت پروژه ای که میخواهیم تحویل دهیم کاملا به یکدیگر وابسته هستند یعنی چی؟ فرض کنید مشتری از ما یک پروژه ی فول اچ دی میخواهد، اگر در زمان رکورد فیلم ها دوربین را روی اچ دی تنظیم نموده باشیم بدون شک نمیتوانیم به مشتری پروژه ی فول اچ دی تحویل دهیم، اگر موفق شویم حتما با افت کیفیت در ویدیو روبرو خواهیم شد چون باید یک ویدیو اندازه ی کوچکتر را به بزرگتر تبدیل کنیم یعنی بزرگ شدن پیکسل ها و تار شدن فیلم.

چرا نباید بصورت واید Wide یا صفحه کشیده رکورد کنیم؟

خیلی اوقات رخ میدهد به دلایلی تنظیمات رکورد فیلم دوربین بر روی Wide تنظیم شده است و ما بدون توجه به تنظیمات دوربین شروع به رکورد میکنیم، در زمان تدوین فیلم متوجه میشویم که عه ویدیوها چرا باریکتر و کشیده هستند؟ وای، تازه متوجه میشویم که چه اتفاقی افتاده است، حالا چکار کنیم؟ به روش های مختلف سعی میکنیم که مشکل کشیدگی تصاویر را با Scale و استفاده از موشن و تغییر در طول و عرض نرم افزارهای مختلف مانند پریمیر، داوینچی، افترافکت، فاینال کات تنظیم کنیم اما با مشکل بزرگتری روبرو خواهیم شد که آن افت کیفیت ویدیو میباشد چون با تغییر اندازه ی ویدیوها پیکسل ها بزرگتر میشوند چون قرار است در یک کادر فول اچ دی جا بگیرند پس آنقدر بزرگتر میشوند که در بسیاری بخش های تصویر احساس بلور یا تار شدن خود را نشان میدهد. به همین دلیل است که همیشه هشدار میدهیم قبل از شروع به فیلمبرداری تنظیمات دوربین خود را بررسی کنید مخصوصا کسانی که دوربین هایشان توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.

اگر نتوانیم کشیدگی تصویر را برطرف کنیم تکلیف چیست؟ در این شرایط چاره ای نداریم جز اینکه یک پروژه شبیه با آنامورفیک باید به مشتری تحویل دهیم فقط به این دلیل که اشتباه کرده ایم، اگر کیفیت خیلی ملاک نبود پیشنهاد میکنم که از همان روش های گفته شده در بالا تنظیمات را تغییر داده و ویدیو را بزرگتر نمائید تا کادرهای سیاه بالا و پایین تصویر مخفی شوند.

آموزش رایگان پریمیر افزایش سرعت رندر کوییک سینک Quick Sync

40 دقیقه