پکیجهای آموزشی
Loading...

آموزش و مهارت

تدوینگران و طراحان ایران

مرجع رفع خطا/ارور/مشکل/خروجی/باگ افترافکت + پرسش‌پاسخ

هرزمان که در نرم افزار افترافکت After Effects با خطا/مشکل/ارور/خروجی/باگ و هر چیزی روبرو شدین به این صفحه بیاید و از روشها و راه حل هایی که گذاشتیم استفاده کنید بدون شک راه نجاتی هست برای خیلی از تدوینگرها.

نحوه پیداکردن موارد در این صفحه
اگه در کامپیوتر هستید روی کیبورد کلیدهای Ctrl+F رو فشار بدین،
اگه در موبایل هستید، روی 3نقطه بالای مرورگر زده و گزینه Find in page رو بزنید،
در کادر جستجو کلمه‌ای از خطا/ارور/مشکل رو تایپ کنید تا براتون پیدا کنه. اگه پیدا کرد، در صفحه هایلایتش میکنه و برای پیداکردن گزینه های بیشتر در همون کادر جستجو دوتافلش هست که میره به آیتم بعدی. اگه چیزی پیدا نکرد از کلمات دیگه‌ای استفاده کنید.

 

چطور خطای image buffer size در افترافکت رو برطرف کنیم؟

photo 2024 03 05 09 30 11

مشکل

  • عکسهایی که در پروژه وارد کردین از لحاظ رزولوشن و طول و عرض خیلی خیلی بزرگ هستن.
  • مقدار رم کامیپوتر کم هست. که البته مطابق عکسی که گذاشتم مشکل از رم نیست.

راه حل

  • به عکسی که گذاشتم نگاه کنید. طول و عرض عکس ها رو داره نشون میده که 16664 هست یعنی یکی از عکسها 2 گیگابایت حجمش هست. بعنوان یک تدوینگر ، عکسهایی که میخواید وارد کنید رو از قبل باید با برنامه های مثل فتوشاپ، از لحاظ طول و عرض با اندازه کامپزیشن افترافکت هم اندازه کنید. مثلا اگه کامپزیشن 1920 در 1080 هست باید عکسها هم همین اندازه یا کمی بزرگتر باشن ولی دوبرابر نباید باشن. لینک مفید

چطور خطای Migrate Setting در اجرای افترافکتس رو برطرف کنم؟

اول باید بدونید چرا این خطا رخ میده. چون در پروژه فعلی افترافکت از نسخه قدیمی یکی از افکتهای شرکت مکسون ردجاینت استفاده کردین و حالا نسخه جدیدترش رو نصب کردین پس باید اون افکتهایی که از نسخه قبلی در پروژه استفاده کردین رو ارتقا بدین به نسخه جدیدتر و تا این لحظه 1403-01-05 اتوماتیک توسط نصب نسخه جدید افکت ردجاینت انجام نمیشه پس باید تقریبا دستی انجامش بدین.

علت ارور 142 در نصب و اجرا افترافکت چیه؟

مشکل از 2 چیزه.

  1. درایور 2تا کارت گرافیک رو باید اپدیت کنید چون قدیمی هستن درایور جدید براشون نمیاد پس برای افترافکت جدید بدرد نمیخوره و مشکل حل نمیشه.
  2. درایورها آپدیت هستن اما چون خود سخت افزارهای کارت گرافیک قدیمی هستن پس بازهم افترافکت کار نمیکنه.
در تلگرام مانی سافت را دنبال کنید
در اینستاگرام مانی سافت را دنبال کنید

کسب مهارت در جلوه ویژه

اگه تازه میخواید شروع به یادگیری افترافکت کنید و وارد ساختن جلوه های ویژه بشید همین حالا با چندین پکیج به سطح بالایی میرسید.

...

موضوعات

رویدادها

از سراسر مانی سافت