پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

اهمیت فضای رنگ Rec709 در تدوین - Color Space/COLOR GAMUT/P3

Rec709 به فضای رنگی گفته میشود که در آن رنگ و نور فیلم شبیه به چیزی است که چشم انسان میبینید. چون هنوز خیلی از دوربین ها نمیتوانند مانند چشم انسان رنگ و نور را ضبط کنند پس این فضای رنگی بوجود آمد تا شاید این نقص جبران شود. اگر تدوینگر ویدیو هستید ادامه را صفحه را مشاهده کنید.

اهمیت فضای رنگی Rec709 در تدوین ویدیو

تمام سعی سازندگان دوربین های تصویربرداری این است که محصولاتشان رنگ و نور را دقیقا مانند چیزی که چشم میبینید ضبط کنند اما تا اکنون نتوانسته اند و همیشه در حال آزمایش و تحقیق هستند. در نرم افزارهای تدوین مانند پریمیرپرو/افترافکتس/فاینال کات پرو و بسیاری دیگر و همچنین نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ ، قابلیتی بنام Color Gamut یا گسترده رنگی ایجاد شده است تا معیاری باشد برای محاسبه توانایی نمایشگرها و دوربین ها برای ذخیره و نمایش محدوده رنگ.

یکی از این فضاها Rec709 نام دارد که تا این لحظه نزدیکترین فضای رنگی به چشم انسان است و به همین دلیل در کارهای گرافیکی و ویدیویی اهمیت زیادی دارد. استفاده از فضای رنگی Rec709 موجب میشود که ویدیوهای تدوین شده در زمان پخش در شبکه های اجتماعی و تلویزیون ها رنگ تقریبا دقیق و درستی را داشته باشد.

توضیحات ویدیویی آشنایی با Rec709 و سایر فضاهای رنگی

تا جایی که توانستم در ویدیو زیر به همه سوالات شما در مورد فضاهای رنگی و گسترده رنگ پاسخ داده ام و امیدوارم که کافی باشد اما اگر کافی نبود در ادامه نیز توضیحاتی را نوشته ام و اگر بازهم کافی نبود این صفحه را آپدیت خواهم نمود.

مدت زمان ویدیو : 9دقیقه

 

واژه شناسی

Color Gamut : گسترده رنگ.

Color space : فضای رنگی.

سوالات متداول

اگه در تدوین فضای رنگی درست تنظیم نشه چی میشه؟

رنگها اونطور که باید دقیق نشون داده نمیشن در حین تدوین. رنگ خروجی پروژه در شبکه های اجتماعی و تلویزیون ها متفاوت دیده میشه.

اعداد Rec2020 و P3 چی هستن؟

هر دو فضاهای رنگی با پوشش رنگی بیشتر از Rec709 هستند.

چرا از Rec709 بیشتر از فضاهای رنگی دیگه استفاده میشه؟

چون فضای رنگی اون در خیلی از دستگاه های نمایشی مثل موبایل و تلویزیون پوشش داده میشه و همون دستگاه ها نمیتونن فضاهایی مثل Rec2020 و بزرگتر رو کامل نمایش بدن. به همین دلیل Rec709 تبدیل به فضای استاندارد رنگ شده.

کدام مانیتورها از فضای رنگی P3 پشتیبانی میکنند؟

برخی مثل iMac Retina و HP’s DreamColor. البته روز به روز از این مانیتورها داره بیشتر تولید میشه.

کدام مانیتورها از چندین فضای رنگی پشتیبانی میکنند؟

مدلی مانند HP’s DreamColor از چندین فضا مانند sRGB, Rec. 709, P3 پشتیبانی میکنه.

همه مانیتورها از کدام فضای رنگی پشتیبانی میکنند؟

sRGB.

آیا مانیتوری با فضای رنگی sRGB میتواند فضای REC709 را نمایش دهد؟

در حالت کلی تصویر را نمایش میدهد اما رنگها دقیق نیستند.

آماده اید برای یک شروع موفق؟

مجموعه کاملی از پکیج و دوره های آموزشی تدوین با نرم افزارهای مختلف منتظر شما هستن.

...

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمیشود

خدمات اصلی مانی سافت

شاید برخی خدمات ما مناسب کسب و کار شما باشد

تولید آموزشهای کاربردی

در این سایت برای نرم افزارهای تدوین فیلم ، طراحی ، کار با وسایل عکاسی و فیلمبرداری و تولید محتوا ، دوره های جامعی تولید نموده ایم. از قسمت پکیج آموزشی بالای سایت وارد شوید.

فروش لایسنس نرم افزار اوریجینال

از برنامه های ادوبی گرفته تا فیلمورا ، فاینال کات پرو ، داوینچی و سایر برنامه های مرتبط با طراحی و ساخت ویدیو. با خیالی آسوده از خرید ، هر کدام را میخواهید برایتان تهیه میکنیم.

همکاری در تولید و تدوین ویدیو

چنانچه ویدیو یا پروژه دارید و میخواهید تدوین و ویرایش آنها را برون سپاری کنید ، تیم مانی سافت آماده همکاری میباشد. از پروژه های ساده گرفته تا جلوه های ویژه. انواع تغییرات در ویدیوها.

طراحی سایت های حرفه ای

علاوه بر تخصص در زمینه های طراحی گرافیکی و تدوین ویدیو ، طی سالیان گذشته ، سایت های حرفه ای زیادی راه اندازی کردیم. با خیال راحت میتونید از خدمات طراحی و پشتیبانی فنی ما در این زمینه استفاده کنید.