پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

درباره کلوین Kelvin - گرما و سرمای رنگ - عکاسی و فیملبرداری

اگر در این صفحه هستید میخواهید در مورد کلوین KELVIN و تاثیر آن در گرما و سرمای رنگ ها در عکاسی و فیلمبرداری و دوربین ها بیشتر بدانید.

معنای اصلی کلوین KELVIN

در زبان خیلی ساده، کلوین واحد اندازه گیری گرمای نور در تصویر است که حین عکاسی و فیملبرداری توسط دوربین و ابزارهای نورپردازی قابل اندازه گیری است. کلوین را با کاراکتر K نشان میدهند.

kelvin

به تصویر بالا توجه کنید٬ هر چه که عدد کوچکتر میشود گرمای نور بیشتر و داغتر میشود و هرچقدر که عدد بزرگتر میشود کلوین یا همان گرمای نور کم و کمتر شده تا به سردی کامل برسد.

کلوین چه زمانی کاربرد دارد.

در زمان گرفتن عکس و فیلم میتوانیم با استفاده از تنظیمات وایت بالانس دوربین ، میزان کلوین یا میزان وجود گرمای نور را تنظیم نموده و موجب شویم که تصویر ذخیره شده سرد شود یا گرم. هر چقدر کلوین کم شود بدون شک مقدار تون های آبی در تصویر زیادتر شده و تصویر اصطلاحا سرد تر میشود. هر چقدر عدد کلوین بزرگتر میشود مقدار رنگ قرمز و زرد در تصویر بیشتر میشود و اصطلاحا گفته میشود که تصویر گرم است.

10 آموزش و تکنیک عکاسی و نورپردازی - هدیه
اگه تازه میخواید عکاسی و نورپردازی رو شروع کنید یا مدتیه مشغولید ولی میخواید بیشتر در موردشون یاد بگیرید در این صفحه چندین آموزش پایه ای ولی کارب
بیشتر بدانید
10 آموزش و تکنیک عکاسی و نورپردازی - هدیه

کلوین در طراحی و ادیت ویدیو.

خیلی اوقات عکاس و فیلمبردار فراموش میکنند که میزان کلوین را در دوربین تنظیم کنند پس با مشکلی بنام عدم وایت بالانس صحیح روبرو خواهند شد. در این زمان که امکان برگشتن به عقب وجود ندارد ، کسانی که با نرم افزارهای ادیت عکس و ادیت ویدیو تسلط اولیه دارند میتوانند به سادگی کلوین را اصلاح و وایت بالانس را تنظیم کنند اما به شرط اینکه تصویر مشکلات شدید نوری و شدید تاریکی نداشته باشد.

درباره کلوین Kelvin در عکاسی و فیملبرداری

همیشه توقع نداشته باشید در زمان کار با نرم افزار بتوانید همه چیز را تحت کنترل کامل داشته باشید چون گاها با مشکلات اکسپوژر شدید یا عدم اکسپوژر روبرو خواهیم شد.

در تصویر بالا مشاهده میکنید که با تغییر در گزینه های وایت بالانس چه تغییری در گرمای تصویر ذخیره شده ایجاد میشود که این تغییرات کاملا در دست عکاسی یا فیلمبردار است و خیلی بهتر است که در زمان گرفتن فیلم و عکس این علم را داشته باشیم بجای اینکه تصاویر غیر استاندارد بگیریم و بعد توقع داشته باشیم در زمان کار با نرم افزار بتوانیم خیلی از نیازها را بدون داشتن مشکل برطرف کنیم.

پکیجهای آموزشی برای موفقیت

ورود به دنیای یادگیری هنرهای عکس و فیلم به روش مانی سافت، قدم به قدم محکم و دقیق.

...

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمیشود

خدمات اصلی مانی سافت

شاید برخی خدمات ما مناسب کسب و کار شما باشد

تولید آموزشهای کاربردی

در این سایت برای نرم افزارهای تدوین فیلم ، طراحی ، کار با وسایل عکاسی و فیلمبرداری و تولید محتوا ، دوره های جامعی تولید نموده ایم. از قسمت پکیج آموزشی بالای سایت وارد شوید.

فروش لایسنس نرم افزار اوریجینال

از برنامه های ادوبی گرفته تا فیلمورا ، فاینال کات پرو ، داوینچی و سایر برنامه های مرتبط با طراحی و ساخت ویدیو. با خیالی آسوده از خرید ، هر کدام را میخواهید برایتان تهیه میکنیم.

همکاری در تولید و تدوین ویدیو

چنانچه ویدیو یا پروژه دارید و میخواهید تدوین و ویرایش آنها را برون سپاری کنید ، تیم مانی سافت آماده همکاری میباشد. از پروژه های ساده گرفته تا جلوه های ویژه. انواع تغییرات در ویدیوها.

طراحی سایت های حرفه ای

علاوه بر تخصص در زمینه های طراحی گرافیکی و تدوین ویدیو ، طی سالیان گذشته ، سایت های حرفه ای زیادی راه اندازی کردیم. با خیال راحت میتونید از خدمات طراحی و پشتیبانی فنی ما در این زمینه استفاده کنید.