پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

معرفی کاغذ مناسب برای چاپ یا پرینت عکس

اگه آتلیه دارید و یا میخواید در منزل عکسهاتون رو با پرینتر روی کاغذ چاپ کنید و بیرون نبرید در این راهنما با انواه کاغذ ، کیفیت و نکات در این زمینه آشنا میشید.

چاپ عکس در آتلیه یا استودیو

ممکن است این سوال در ذهن برخی افراد وجود داشته باشد که آیا واقعا لازم است که در استودیو یا آتلیه، کارهای چاپ انجام شود؟ میخواهیم به آن پاسخ دهیم قبل از آنکه با انواع کاغذ آشنا شوید.

  • آتلیه و استودیو 
    در گذشته لابراتوارها و مراکز چاپ پیشرفته عکس خیلی کمتر بود و آتلیه ها اغلب اقدام به خریدن پرینترها جوهرافشان نموده و عملیات چاپ عکس تا اندازه کاغذ A4 را انجام میدادند. امروز انجام اینکار در آتلیه کمتر شده اما از بین نرفته است. همچنان بسیاری عکس تا همان اندازه A4 و کوچکتر را نیز انجام میدهند.
    آتلیه هایی که عکاسهای پرسنلی و پاسپورتی میگیرند جزو این گروه هستند چون سرعت آماده نمودن و چاپ این نوع عکس معمولا باید در زمان کمتری انجام شود و شاید فرصت ارسال و دریافت عکس از لابراتوارها نباشد. پس شاید اکنون بخواهید سریعا دست بکار شده و در زمان کوتاهی عکسهای خود را پرینت نمایید.
  • چاپ عکسهای خانوادگی و شخصی
    برخی دیگر تمایل دارند عکس های شخصی خود را در همان منزل چاپ کنند. با این روش احساس بهتری دارند چون هر تعداد و به هر اندازه و خیلی راحت تر میتوانند اینکار را انجام دهند. به همین راحتی یک پرینتر در کنار سیستم وجود دارد و در هر زمان چاپ انجام میشود.
  • عکاسان
    این گروه که تعدادشان کم نیست و در شاخه های متفاوتی عکاسی میکنند نیز مشاهده شده که پس از پایان یک عکاسی تمایل دارند نمونه ای زیبا از عکسهایشان را گلچین نموده، ویرایش کرده و چاپ کنند و در نهایت روی قاب یا دیوار نصب کنند.

 

چاپگر لازم دارید
چاپ یا پرینت نمودن عکس توسط افراد در منزل و محل کار، کاملا شدنی و بسیار ساده است و فقط نیازمند یک چاپگر رنگی از نوع جوهرافشان و تعدادی کاغذ مناسب برای چاپ عکس خواهد بود.

 

معرفی انواع کاغذ

پرینترهای رنگی جوهر افشان بر روی طیف زیادی از انواع کاغذها، پرینت با کیفیت را انجام میدهند اما نتیجه نهایی روی برخی کاغذها بهتر و جذابتر خواهد شد.

در بازار تنوع فراوانی وجود دارد و انتخاب اینکه کدام کاغذ برای کدام عکس در نظر گرفته شود هم به شما و به مشتری نیز بستگی دارد. یعنی ممکن است برخی مشتری ها کاغذهای براق بخواهند و برخی دیگر کاغذهای اصطلاحا مات.

آشنایی با کاغذها

  • Metallic متالیک
    متالیک دو نوع میباشد ساده و وی سی . نوع ساده آن در تمام دستگاه ها قابل نصب میباشد ولی نوع وی سی آن تنها در دستگاه های که سیستم لیزر دارد قابل نصب است .
    متالیک گرنترین نوع کاغذ میباشد چون تراکم نقره درآن زیاد است و عموما" برای کارهای صنعتی ؛ منظر ؛ پرتره های که توسط عکاسان حرفه ای عکسبرداری میشود مورد استفاده میباشد .
    نوع VC آن عکس را دو بعدی میسازد و ماندگاری آن طولانی است .
    در ایران تنها نوع کداک آن موجود است که محصول از شرکت آمریکا میباشد.
  • Silk سیلک
    سیلک یا ابریشمی نوع دیگر از کاغذ های عکاسی میباشد که نوع فوجی آن در ایران موجود است . این کاغذ نسبت به نوع قبلی تراکم کمتری دارد ولی کنتر است عالی دارد شکل ظاهری آن بافت درشت دارد که با دست لمس میشود و عموما آتلیه های خوب از این نوع کاغذ استفاده بیشتری میکنند من خودم عاشق این کاغذ هستم چرا که در چاپ برگه های ژورنال بسیار زیبا خواهد بود.
  • Luster لاستر
    یا مخملی این کاغذ از نوع سه میباشد که به علت کم بودن تراکم نقره ، جزئیات را خوب نمایش نمی دهد عموما مصرف زیادی در ایران دارد در واقع این کاغذ برای عکسهای کم کیفیت ساخته شده است.
  • Glossy گلوسی یا براق
    که یکی از پر کاربردترین کاغذهایی است که در انواع چاپ عکس های پرسنلی،پاسپورتی،برگه های ژورنال عروس مورد استفاده قرار میگیرد.برای اینکه به یاد بیاورید کدام است،از گذشته تا حال عکسهایی که در آلبوم ها می بینید و دارای سطحی براق هستند به گلوسی یا براق معروف میباشند.این کاغذ برای چاپ با اغلب پرینترهای جوهر افشان موجود در بازار خوانایی داشته و مشکلی ندارد،پس میتوانید استفاده نمائید.

 

تنظیمات قبل از چاپ

اکثر پرینترهای خانگی بر روی کاغذهای معرفی شده پرینت را انجام میدهند اما تجربه نشان میدهد که برخی از چاپگرها روی برخی از کاغذها نتیجه بهتری را چاپ میکنند اما ممکن است امروزه با پرینترهای جدید چنین مواردی رخ ندهد اما باز هم بهتر است که از فروشندگان بپرسید و روی توضیحات دستگاه را نیز بخوانید چون اشاره به کاغذهای مناسب شده است.

میخواهیم به این نکته اشاره کنیم که انتخاب ناصحیح نوع کاغذ در تنظیمات قبل از چاپ، موجب اشتباه نمودن پرینتر در زمان چاپ و پخش جوهر می شود. مثلا اگر کاغذ درون دستگاه گلاسه یا براق باشد اما در تنظیمات روی متالیک گذاشته شود، بدون شک کیفیت عالی مدنظر چاپ نخواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمیشود

خدمات اصلی مانی سافت

شاید برخی خدمات ما مناسب کسب و کار شما باشد

تولید آموزشهای کاربردی

در این سایت برای نرم افزارهای تدوین فیلم ، طراحی ، کار با وسایل عکاسی و فیلمبرداری و تولید محتوا ، دوره های جامعی تولید نموده ایم. از قسمت پکیج آموزشی بالای سایت وارد شوید.

فروش لایسنس نرم افزار اوریجینال

از برنامه های ادوبی گرفته تا فیلمورا ، فاینال کات پرو ، داوینچی و سایر برنامه های مرتبط با طراحی و ساخت ویدیو. با خیالی آسوده از خرید ، هر کدام را میخواهید برایتان تهیه میکنیم.

همکاری در تولید و تدوین ویدیو

چنانچه ویدیو یا پروژه دارید و میخواهید تدوین و ویرایش آنها را برون سپاری کنید ، تیم مانی سافت آماده همکاری میباشد. از پروژه های ساده گرفته تا جلوه های ویژه. انواع تغییرات در ویدیوها.

طراحی سایت های حرفه ای

علاوه بر تخصص در زمینه های طراحی گرافیکی و تدوین ویدیو ، طی سالیان گذشته ، سایت های حرفه ای زیادی راه اندازی کردیم. با خیال راحت میتونید از خدمات طراحی و پشتیبانی فنی ما در این زمینه استفاده کنید.