ثانیه -
دقیقه -
ساعت -
روز -
مشاهده دوره‌ها
Loading...
دوره‌ها

انواع کات زدن در پریمیر پرو - بریدن کلیپ /تکی/گروهی/اتوماتیک

انواع کات زدن در پریمیر پرو - سریع - حرفه ای - اتوماتیک

برای کات زدن در پریمیر پرو پلی هد رو بزارید و همزمان کلیدهای CTRL+K رو بزنید کات میزنه. میتونید ابزار RAZOR رو توی تایم لاین روی هرجای کلیپ بزنید تا همونجا رو کات بزنه. میتونید SHIFT رو بگیرد تا چند تا TRACK رو همزمان کات بزنه. کات زدن در این برنامه روش های متعددی مانند سریع - حرفه ای - اتوماتیک دارد و البته میتوانیم کات ها را به هم بچسبانیم و یا آنها را حذف کنیم.

1. آموزش کات زدن در پریمیر پرو - روش RAZOR و کیبورد و کات گروهی

در این نرم افزار میتوانید برش ها را بوسیله موس و ابزار RAZOR انجام دهید. کافیه این ابزار رو انتخاب کرده و هر کجای تایم لاین که میخواهید روی هر کلیپی یک کلیک چپ بزنید تا کات را انجام بده. روش دیگه اینه که با کیبورد و شورتکات CTRL+K انجامش بدین. پلی هد رو هر جا و روی هر کلیپی که میخواید بزارید و این شورت کات رو بزنید تا کات بزنه. اینکارها رو به تکرار میتونید انجام بدین.

مدت زمان ویدیو : 4دقیقه

 

2. آموزش کات زدن اتوماتیک در پریمیر پرو - هوش مصنوعی - Scene Edit Detect

بروز رسانی در 1402/10/10

این قابلیت به شدت سرعت تدوین شما رو در پریمیر پرو برای ویدیو هایی که نیاز به کات یا برش های زیاد دارن و وقت زیادی هم میگیرن بالا میبره. تنها با چند کلیک روی کلیپ در تایم لاین میتونید تمام کلیپ رو بر اساس تغییر نما یا صحنه تکه تکه کنید و البته خیلی دقیق. ویدیو آموزشی زیر کامل بهتون نشون میده چطور اینکارو انجام بدین.

مدت زمان ویدیو : 3دقیقه

 

3. آموزش روشهای چسباندن کاتها در پریمیرپرو

اگر در تایم لاین پریمیر پرو لازم شد که تعدادی از کات ها به مرحله قبلی خود برگردند یعنی کات ها یا برش ها از بین بروند و کلیپ مجدد یک تکه شود و بهم بچسبد برای انجام اینکار میتوانید با کلیک روی هر کات و زدن کلید DELETE رو کیبورد آن برش را حذف کنید و کلیپ بهم بچسبد. برای حذف تمام برش یا کات های روی یک یا چند کلیپ کافیه که روی کیبورد کلید CTRL رو نگه دارید و با کلیک چپ موس تمام کلیپ و کات ها رو انتخاب کنید، همه برش ها انتخاب میشن و حالا با فشار دادن کلید DELETE روی کیبورد همه کات رو حذف کنید و کلیپ را یک تکه کنید.

مدت زمان ویدیو : 1دقیقه

 

4. کلیدهای میانبر برش یا کات زدن در پریمیرپرو

  • کلید CTRL+K برای برش از روی پلی هد فقط در یک TRACK
  • کلید SHIF+CTRL+K برای برش از روی پلی هد در تمام TRACK ها
  • کلید DELETE برای حذف برش ناخواسته بعد از انتخاب برش
  • کلید SHIFT و انتخاب ابزار RAZOR برای کات زدن در تمام TRACK ها

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

ایمیل شما نمایش داده نمیشود
avatar
30 خرداد 1403
سلام
من یه مشکلی که دارم اینه که زمانی که می‌خوام از سکانسم به جای اینکه از دقیقه ۰ تا دقیقه ۲۰ رو ببینم دقیقه ۰ تا ۱ رو ببینم
وقتی این کار رو انجام میدم نمیتونم به سمت پایین اسکرول کنم و اون ببینم برای اسکرول کردن به پایین باید چیکار کنم
avatar
30 خرداد 1403
سلام فکر می‌کنم که در پریمیر پرو تازه کار هستید. موقعی که کادر سکانس فعاله روی کیبوردتون کلید به علاوه و منهای وسط رو بزنید تا بقیه زمان رو ببینید همینطور می‌تونید پایین سکانس اسکرول پایینش سر سمت راستش رو بگیرید و به چپ و راست حرکت بدید تا زمان رو بیشتر بهتون نشون بده. رای دیدن کل زمان سکانس هم می‌تونید روی کیبورد کنار حرف گ فارسی علامت اسلش رو بزنید به این صورت مشکل حل میشه.
avatar
14 خرداد 1403
سلام چرا با کیبورد اصلا کات انجام نمیشه با اینکه شورتکات ها رو هم تغییر دادم ولی فقط با موس انجام میشه و فقط با کیبورد دکمه کات فعال میشه اما اعمال نمیشه
و سوال دیگه اینکه ایا ممکنه با کات کلیپ بعد اتوماتیک به کلیپ قبل بچسبه؟
avatar
14 خرداد 1403
سلام.
1. این مشکل بین پریمیرپرو و سیستم عامل شماست در واقع یک تداخله. کیبورد رو انگلیسی کنید شاید از اون باشه. سیستم رو یکبار ریستارت کنید. شاید لازم باشه پریمیرپرو رو ریست کنید که آموزشش در همین سایت هست.
2. بله میشه. پلی هد رو بزارید روی محدوده ای که کات کردین و روی کیبورد کلیدهای shift+delete رو بزنید. روش دیگه اینکه اگه روی اون کات راست کلیک کرده و گزینه ripple delete هم بزنید میشه.
چه آموزشی میخوای؟

چه آموزشی میخوای؟

اگه دوره هامونو دیدی و دوره ای مرتبط و خاص لازم داری بهمون بگو.
طراحی سایت رو بما بسپار

طراحی سایت رو بما بسپار

با یک دهه تجربه و راه اندازی سایتها و فروشگاه های اینترنتی فراوان.
چه آموزشی میخوای؟

چه آموزشی میخوای؟

اگه دوره هامونو دیدی و دوره ای مرتبط و خاص لازم داری بهمون بگو.
طراحی سایت رو بما بسپار

طراحی سایت رو بما بسپار

با یک دهه تجربه و راه اندازی سایتها و فروشگاه های اینترنتی فراوان.