پکیجهای آموزشی
Loading...

آموزش کمتازیا Camtasia - هدیه

برای اونهایی که میخوان با نرم افزار کمتازیا Camtasia آشنا بشن و باهاش تولید محتوای ویدیویی بسازن و این برنامه رو بیشتر بشناسن در این صفحه از مرحله نصب برنامه تا انجام برخی روشهای کار با اون رو توضیح میدم میدونم کافی نیست ولی در انتهای صفحه لینکهای مفیدی هم گذاشتم.

کمی درباره نرم افزار کمتازیا Camtasia

این نرم افزار توسط شرکت Techsmith ساخته شده و به جرات میتونم بگم یکی از محبوب ترین برنامه ها برای ساختن ویدیوهای آموزشی، توضیحی و ... هست و کار کردن باهاش اونقدر دلچسب و آسونه که مثل آب خوردن براتون تولید محتوای ویدیویی انجام میده. هم روی ویندوز نصب میشه و هم مک. خیلی سبک و حرفه ایه. این احتمال وجود داره که نرم افزارهای حرفه ای رو بخاطرش بزارید کنار. علاوه بر تدوین و ساخت ویدیو ، میتونه از صفحه دسکتاپ هم فیلم ضبط کنه.

 

آموزش نصب نرم افزار کمتازیا روی ویندوز

در این ویدیو آموزشی نصب برنامه، با روش نصب در ویندوز و نحوه فعال نمودن آن آشنا خواهید شد، همچنین روش هایی برای ممانعت از غیر فعال شدن ناگهانی برنامه.

مدت زمان ویدیو : 12دقیقه

انواع روشهای دانلود برنامه

  • خرید لایسنس اصلی یا اورجینال
  • دانلود نسخه جدید غیر اورجینال یا کرک شده

نصب نسخه غیراصلی و از کار افتادن

این نرم افزار ممکنه در حین اینکه دارید باهاش کار میکنید به اینترنت وصل بشه پس احتمالش هست که از کار بیوفته که با نصب مجدد و فعال کردن مشکل برطرف میشه اما نمیدونم چندبار میشه اینکارو انجام داد.

یک راه قطعی وجود داره که کلا از کار نیوفته، باید از فایروال استفاده کنید. فایروال همون دیواره آتش در سیستم عامل ویندوز و مک هست که ممانعت میکنه از اتصال برنامه ها به اینترنت البته این یکی از وظایفش هست. 2 نوع فایروال داریم :

  1. خود ویندوز یا مک که رایگانه اما نمیدونم چقدر مطمئنه. برای یادگیری کار باهاش صفحه آموزشهای کاربردی در ویندوز رو ببینید
  2. روش قطعی استفاده از آنتی ویروس اورجینال دکتروب. برای تهیه لایسنس و انجام اینکار به صفحه خرید دکتروب مراجعه کنید.

مشخصات کامپیوتر یا لپتاپ مورد نیاز برای ویندوز

  • ویندوز 10 به بعد با ساختار 64 بیت و آپدیت شده.
  • میتوانید حداقل از پردازنده اینتل Core i3 و پردازنده Amd Ryzen 3 استفاده کنید ولی به پیشنهاد شرکت آن، بهتر است پردازنده اینتل Core i5 و ryzen 5 را داشته باشید چون تولید ویدیو ارتباط مستقیمی با سی پی یو یا پردازنده دارد.
  • با مقدار 8 گیگابایت حافظه می توانید شروع کنید اما مقدار 16 گیگابایت خیلی بهتر است
  • نیازمند فضای دیسک 4 گیگابایت از نوع SSD می باشد البته با دیسک ساتا نیز امکان پذیر است ولی خب پیشنهاد برای سرعت بیشتر همان ssd است
  • برای دیدن تمام بخش های نرم افزار، مانیتور با رزولوشن 1366 در 768 دارید اما توصیه این شرکت، استفاده از مانیتور فول اچ دی یعنی رزولوشن 1920 در 1080 میباشد.
  • کارت گرافیک های خیلی قدیمی ممکن است در حین کار با کندی و مشکلاتی روبرو شوند، تا نصب نکنید مشخص نمی شود. برای استفاده بهتر، پیشنهاد داشتن کارت های گرافیک Nvidia از عدد 10 به بالا شده ولی مانی سافت با انواع کارهای گرافیکی دیگر مانند یکپارچه پردازنده و مادربورد و مدل های پایینتر از 10 نیز استفاده نموده و مشکلی نداشته است. تنها مشکل احتمال کندی در حین کار خواهد شد.
  • با میکروفون لپ تاپ و جداگانه برای ضبط صدا کارایی دارد.

مشخصات کامپیوتر یا لپتاپ مورد نیاز برای مک

  • پردازنده می بایست حداقل از سری core i5 و میتوانید سری M1 نیز باشد
  • آپدیت سیستم عامل مک میبایست 10.14 به بعد باشد و پیشنهاد 11 نیز می شود
  • سایر موارد با ویندوز مشابه است و برای بررسی بیشتر، بهتر است اقدام به نصب کنید تا مشکلات احتمالی دیده شوند.

ادامه دارد...

در تلگرام مانی سافت را دنبال کنید
در اینستاگرام مانی سافت را دنبال کنید

شروع یادگیری تولید محتوا با کمتازیا

با پکیجهای آموزشی کمتازیا میتونید از صفر ویدیوهایی کاملا حرفه ای رو بسازید این برنامه برای انواع تولید محتوای ویدیویی عالیه.

...

رویدادها

از سراسر مانی سافت