پکیجهای آموزشی
Loading...

مدیاانکودر Media Encoder چیست - معرفی اجمالی

این برنامه توسط شرکت ادوبی ساخته شده و مختص به تدوینگران ویدیو و کسانی هست که با ویدیو سروکار دارن. میتونیم باهاش از پریمیرپرو و افترافکت خروجی بگیریم، روی ویدیو لوگو بزاریم، پریست رنگ اعمال کنیم، زیرنویس بزاریم و خیلی کارهای دیگه. در این راهنمای مانی سافت دربارش بیشتر یاد مبگیرید.

لوگو مدیا انکودرلوگو مدیا انکودر

مدیا انکودر چیست

اسم انگلیسی اون Media Encoder هست و یکی از نرم افزارهایی که شرکت ادوبی ساخته . همون شرکتی که پریمیرپرو و افترافکت رو بوجود آورده تا باهاش بتونن سکانس و پروژه پریمیرپرو و کامپزیشن های افترافکت رو خروجی گرفته و به یک فایل ویدیویی مثل mp4 تبدیل کنن. البته تا اینجا فقط درباره پریمیرپرو و افترافکت گفتم ولی باید بدونید مدیا انکودر خودش یک برنامه مستقله و کارهای زیادی ازش بر میاد و خیلی اوقات اونقدر کمک میکنه که نیازی به خود پریمیرپرو و افترافکت نیست حالا بیاید دربارش بیشتر بهتون توضیح بدم.

مدت زمان ویدیو : 7دقیقه

دستیار مستقل - شاید تدوینگر نباشید

تا قبل از این متوجه شدین که تدوینگران پریمیرپرو و افترافکت استفاده زیادی ازش میکنن اما الان میخوام بهتون بگم اگه تدوینگر نیستید برای شما قابلیتهای ویژه ای داره که اصلا نیازی به بلد بودن تدوین نیست و میتونه مثل یک دستیار و همکار حرفه‌ای کارهاتون رو انجام بده حتما میپرسید چطور؟ 

این نرم افزار میتونه 100ها ویدیو رو همزمان وارد کنه، همزمان روی همشون 10ها افکت و تغییر بوجود بیاره و همزمان 100ها ویدیو رو خروجی بگیره با همون تغییراتی که دادین و این شگفت انگیره.

قابلیتهای اصلی

  • ارسال مستقیم پروژه و سکانس افترافکت و پریمیرپرو برای گرفتن خروجی
  • تبدیل اتوماتیک 100ها ویدیو از پوشه های شبکه
  • ایمپورت 100ها ویدیو بصورت همزمان
  • تولید انواع پریست افکت و خروجی بر اساس نیاز
  • تبدیل لحظه ایه ویدیوهای خوابیده به ایستاده برای استوری و پست اینستاگرام
  • امکان خروجی گرفتن و تغییرات روی بخشهایی از هر ویدیو
  • مجهز به انواع فرمتهای رایج و حرفه ای
  • امکان گرفتن خروجی فقط صدا به فرمتهای دلخواه mp3 , wave و بیشتر
  • خروجی آلفا و ترنسپرنت
  • امکان گذاشتن لوگو روی 100ها ویدیو
  • امکان نوشتن تایتل روی 100ها ویدیو
  • امکان نمایش تایم گذرا روی ویدیوها
  • امکان اعمال پریست رنگ روی 100ها ویدیو
  • ایمپورت زیرنویسهای SRT
  • آپلود مستقیم به FTP - Youtube -Vimeo
  • امکان تنظیم طول و عرض، تعداد فریم و جزییات هر ویدیو قبل از خروجی

البته نکات خیلی بیشتری داره که وقتی در کار ازشون استفاده میکنید متحیر میشید که چرا تا حالا سراغش نرفتید.

خاموشی اتوماتیک

یکی از دغدغه های کسانی که با این نرم افزار خروجی میگیرن یا ویدیوهای زیادی رو تبدیل میکنن مشکل روشن موندن کامپیوتر بعد از انجام هست. میدیا انکودر قابلیتی رو اضافه کرده که اگه فعالش کنید بعد از تبدیل کردن آخرین ویدیو بصورت اتوماتیک کامپیوتر رو خاموش میکنه و دیگه نیازی به نگرانی بابت روشن موندن کامیپوتر نیست. تیکت Auto shutdwon رو بزنید.

ویدیو تبدیل کنید

برای اینکه شفافتر بدونید مدیا انکودر چیه، میخوام بگم که اگه نرم افزاری برای تبدیل کردن ویدیوهاتون میخواید همینه. انواع اندازه هایی تا 8K رو قبول میکنه و میتونه به هر اندازه کوچکتری تبدیلش کنه. میتونه بیت ریت ویدیو رو پایین بیاره تا حجم ویدیویی که تبدیل کردین کاهش پیدا کنه.

سوالات پرتکرار

کافیه در گوگل تایپ کنید دانلود مدیا انکودر. بعد از دانلود براحتی نصبش کنید. فقط اینکه نسخه جدیدش روی ویندوزهای جدید نصب میشه. درایور کارت گرافیک هم آپدیت کنید تا روان کار کنه.

حداقل سی پی یو Core I3 و 8 گیگابایت Ram و مقدار کافی فضای هارددیسک.

بله بصورت کامل.

خیر و کاملا بستگی به قدرت کامپیوتر شما داره. بعنوان پیشنهاد ابتدا با ویدیوهای کمتر کار کنید و کم کم تعدادشون بیشتر کنید تا ببینید کامپیوترتون چقدر توانایی داره.

چون تنظیم مقدار بیت ریت در اختیار شماست تا حد خیلی زیادی میتونه حجم رو کاهش بده ولی باید مواظب باشید که کاهش حجم خیلی زیاد ویدیو با مدیا انکودر ممکنه باعث افت تقریبی کیفیت و ایجاد پیکسل بشه. از نگاه مدیا انکودر و ادوبی شما باید بیت ریت رو همیشه در اندازه استانداری نگه دارید و پایینتر نرید. اگه زمانی حجم رو کاهش دادین و افت کیفیت رخ داد میتونید از ابزار دیگه ای فقط برای تبدیل استفاده کنید که لینکش رو براتون میزارم.

لینک پکیج : پکیج آموزش هندبریک Handbrake - کاهش حجم و تبدیل ویدیو بدون افت کیفیت

در تلگرام مانی سافت را دنبال کنید
در اینستاگرام مانی سافت را دنبال کنید

یادگیری برنامه مدیا انکودر

نرم افزار مدیا انکودر برای هم برای تدوینگران و هم برای افرادی که با ویدیو سروکار دارن امکانات فراوانی داره که میتونه امتیازات ویژه ای باشن یادگیری اونرو بهتون پیشنهاد میکنیم.

...

رویدادها

از سراسر مانی سافت