پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

دیکدینگ Decoding و کدینگ Coding در تدوین فیلم چیست؟

دیکدینگ Decoding و کودینگ Coding در تدوین فیلم دو عملیات فنی بوده و بدون اینکه تدوینگر اطلاعی داشته باشد، در هر لحظه در حال اجرا هستند. این دو عملیات معکوس یکدیگرند و در حین تدوین فیلم برای ما موجب افزایش سرعت در انجام دستورات خواهند شد.

عملیات دیکودینگ Decoding در تدوین فیلم.

به زبان ساده یعنی رمزگشایی. یعنی قابل خواندن نمودن و نمایش عادی اطلاعات از فایلهای صوتی و تصویری.

وقتی یک فوتیج یا راش را وارد نرم افزار تدوین میکنید در همان لحظه عملیات دیکودینگ شروع می شود. وظیفه اصلی انجام این عملیات با سی پی یو میباشد. ویدیوهایی که وارد نموده اید اگر دیکودینگ روی آنها انجام نشود یا درست انجام نگردد نرم افزار در پخش آنها به مشکل خواهد خورد.

عملیات دیکودینگ بسیار سریع است و در لحظات خیلی کوتاهی انجام می شود اما اگر میخواهید آنرا ببینید کافی است حدود 50 فوتیج خام با کیفیت که توسط دوربین ضبط شده اند را همزمان ایمپورت کنید. در نرم افزار شاهد پر شدن سریع نمودار بررسی فایلها میشوید.

دیکودینگ سعی میکند اطلاعات درون فایلها چه ویدیو و چه صدا را سریع پردازش کرده و به صورتی که ما براحتی ببینیم و بشنویم تبدیل کند. گاها این عملیات ممکن است با شکست روبرو گردد.

اگر مشکلاتی در سیستم وجود داشته باشد سی پی یو نمیتواند پردازش را بخوبی انجام دهد و در حین پخش ممکن است شاهد خراب بودن نمایش ویدیو یا خش داشتن صدا و از این قبیل باشید. البته شما باید روشهای برطرف نمودن مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم را حتما یاد بگیرید چون برخی از آنها موجب ایجاد تاثیر منفی در دیکودینگ میشوند.

هر چقدر که سرعت فرکانس و توانایی سی پی یو بیشتر باشد عملیات دیکودینگ سریعتر انجام خواهد شد.

بهترین سی پی یو CPU برای پریمیرپرو - سرعت یا قدرت؟
به توصیه ادوبی اگه با فایلهای ویدیویی فرمت Mov, Arri, Red کار میکنید CPU AMD بهتره اما برای سایر فرمت ها CPU INTEL تهیه کنید. بین سرعت و قدرت ، ا
بیشتر بدانید
بهترین سی پی یو CPU برای پریمیرپرو - سرعت یا قدرت؟

عملیات کدیگ Coding در تدوین فیلم

به زبان ساده یعنی رمزنگاری. یعنی تولید کردن مدیا های دیجیتال.

فرض کنید در حال ضبط نمودن یک ویدیو با دوربین هستید. این عملیات ضبط نمودن یا تولید یک فایل، به نوعی همزمان با آن عملیات کودینگ Coding در حال انجام است.

فرض کنید در نرم افزار تدوین خود در حال خروجی گرفتن هستید، در حین اینکار، عملیات کودینگ در حال انجام است.

تاثیر کارت گرافیک در عملیات دیکدینگ.

در گذشته کارتهای گرافیکی تاثیر خیلی کمی در کارایی نرم افزارهای تدوین برای پردازش افکت ها داشتند اما امروزه و احتمالا در آینده، بدون داشتن یک کارت گرافیک مناسب شاید نتوان افکت ها و بسیاری جلوه های ویژه را به درستی اجرا نمود.

نرم افزارهای تدوین فیلم مجهز شده اند به افکت های داخلی. این افکت ها اغلب رندر نیاز دارند مخصوصا اگر کارت گرافیک مناسب در سیستم وجود نداشته باشد اما اگر این قطعه مطابق مشخصات فنی مورد نیاز نرم افزار، در سیستم نصب شده باشد نه تنها بسیاری از افکت ها به رندر نیاز ندارد بلکه عملیات دیکودینگ توسط کارت گرافیک در کنار سی پی یو انجام شده که نتیجه آن داشتن یک سرعت خوب در تدوین و نمایش طبیعی تغییرات خواهد شد.

آموزش افزایش استفاده 100% پریمیرپرو از کارت گرافیک
احتمالا ناراحت هستید که چرا پریمیر پرو و مدیا انکودر از 100% توان کارت گرافیک یا همان GPU استفاده نمیکند و یا از کارت گرافیک ، خیلی کمتر از سی پی
بیشتر بدانید
آموزش افزایش استفاده 100% پریمیرپرو از کارت گرافیک GPU

برای اینکه عملیات دیکدینگ به درستی انجام شود بهتر است کارت گرافیک خوبی داشته باشید.

آماده اید برای یک شروع موفق؟

مجموعه کاملی از پکیج و دوره های آموزشی تدوین با نرم افزارهای مختلف منتظر شما هستن.

...

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمیشود

خدمات اصلی مانی سافت

شاید برخی خدمات ما مناسب کسب و کار شما باشد

تولید آموزشهای کاربردی

در این سایت برای نرم افزارهای تدوین فیلم ، طراحی ، کار با وسایل عکاسی و فیلمبرداری و تولید محتوا ، دوره های جامعی تولید نموده ایم. از قسمت پکیج آموزشی بالای سایت وارد شوید.

فروش لایسنس نرم افزار اوریجینال

از برنامه های ادوبی گرفته تا فیلمورا ، فاینال کات پرو ، داوینچی و سایر برنامه های مرتبط با طراحی و ساخت ویدیو. با خیالی آسوده از خرید ، هر کدام را میخواهید برایتان تهیه میکنیم.

همکاری در تولید و تدوین ویدیو

چنانچه ویدیو یا پروژه دارید و میخواهید تدوین و ویرایش آنها را برون سپاری کنید ، تیم مانی سافت آماده همکاری میباشد. از پروژه های ساده گرفته تا جلوه های ویژه. انواع تغییرات در ویدیوها.

طراحی سایت های حرفه ای

علاوه بر تخصص در زمینه های طراحی گرافیکی و تدوین ویدیو ، طی سالیان گذشته ، سایت های حرفه ای زیادی راه اندازی کردیم. با خیال راحت میتونید از خدمات طراحی و پشتیبانی فنی ما در این زمینه استفاده کنید.