پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

اینترو intros چیست - اوترو outros چیست - چگونه برای فیلم و کلیپ بسازیم

در این راهنما سعی داریم توضیح دهیم که اینترو intros و اوترو outros چیست و چرا یک تدوینگر باید در پروژه های خود از آنها استفاده کند و آنها را داشته باشد؟

در حال حاضر در حال فیلمبرداری از ویدیوهای خود برای کسب و کارتان هستید؟ یا با یک پیمانکار روی استراتژی بازاریابی ویدیویی کار می کنید؟

مهم است که شروع و پایان مناسبی برای پروژه ویدیویی داشته باشید. مخاطبان شما می‌خواهند در مسیر نگاه کردن به ویدیو با شما همراه شوند پس اگر انتظاراتشان را برآورده کنید، به احتمال زیاد به ویدیو شما عکس العمل نشان خواهند داد.

یک ویدیو وقتی با مقدمه ای مناسب شروع شود، از نظر مخاطب کیفیت بالایی خواهد داشت و حرفه ای تر به نظر میرسد. این مقدمه دید اولیه و مناسبی از داستان روان ویدیو که شاید هدف از ساخت آن برندسازی و مخصوصا برای رسانه های اجتماعی میباشد کمک میکند پس ضروری خواهد بود. 

اینترو intros یا
ورود ویدیو چیست؟

به زبان ساده یک بخش کوتاه و اولیه از پروژه است که در ابتدای کلیپ قرار میگیرد که به آن اینترو Intro یا استارت اسکرین هم گفته میشود. اینترو را نباید گلچین با نسخه کوتاه شده کلیپ اشتباه نگیرید چون متفاوت هستند. اینترو یا ورود ویدیو سعی میکند یک نگاه اولیه و مناسب در مورد ویدیویی که در حال مشاهده آن میباشد بدهد. ورود ویدیو در نگه داشتن و همراه نمودن مخاطب برای دیدن کل کلیپ یا فیلم بسیار تاثیرگذار است.

بسیاری کاربران جذب اینترو در کلیپ میشوند و همان باعث خواهد شد که به دیدن ادامه دهد. برخی تولیدکنندگان ویدیو، شاید کل ویدیو را خیلی خوب ساخته باشند اما چون بدون توجه به اهمیت اینترو intro، ویدیو را شروع میکند و مخاطب ممکن است همان ابتدا موضوع را یا اشتباه متوجه شود یا آنقدر از نظرش اهمیت نداشته باشد در صورتی که ممکن است همان ویدیویی باشد برای او مفید است.

اینترو حتما لازم نیست که معرفی پروژه باشد بلکه میتواند معرفی برند یا تیم سازنده ویدیو هم باشد. مثلا تیم آموزشی مانی سافت به عنوان اینترو ویدیوهای آموزشی خود 7 ثانیه اول را به نمایش لوگو، سه کلمه تبلیغاتی و عنوان ویدیو اختصاص داده است. به اینکار برندسازی میگویند که موجب میشود این لوگو، عنوان و گرافیک و نحوه معرفی که همان اینترو میباشد، بنام مانی سافت در ذهن مخاطب باقی بماند.

اینترو میتواند کیفیت ویدیوهای شما را افزایش می دهد. حتی اگر ویدیوهای شما حاوی گرافیک نباشند یا به سادگی با استفاده از تلفن هوشمند گرفته شده باشند، یک اینترو خوب می تواند بلافاصله مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد.

اینترو شاید همیشه نیاز نباشد چون رخی ویدیوها ممکن است آنقدر کوتاه باشد که زمان کافی برای چند ثانیه اول را نداشته باشند.

اوترو outros یا بخش
پایانی ویدیو چیست؟

بخش انتهایی ویدیو میباشد که برند شما را تقویت می کند و معمولاً شامل یک فراخوان برای اقدام است. یعنی در انتهای ویدیو میتوانید مخاطب را ترغیب به تماس یا مراجعه به سایت یا خرید نمایید. در اصطلاح، به این نوع ترغیب، کال تو اکشن Call to Action و End screen هم گفته می شود.

بخش پایانی ویدیو نیز میتواند مانند اینترو باشد یعنی نام و برند و معرفی شبکه های اجتماعی و در نهایت نمایش اطلاعات بیشتر برای ایجاد تماس و حتما لازم نیست که خیلی خاص باشد.

ممکن است ویدیوهایی در سایت یوتیوب دیده باشید، صاحبان کانالها در انتهای ویدیو از کاربران میخواهید که ویدیو را لایک نموده یا به دوستان معرفی کنند. این بخش میتواند اوترو باشد.

چه کسی باید از INTROS و OUTROS
استفاده کند؟

هر کسب‌وکاری می‌تواند از مقدمه‌ها و بخش پایانی بهره‌مند شود. با این حال، همیشه بهترین کار این است که هر ویدیو را جداگانه در نظر بگیرید و محدودیت های زمانی را به خاطر بسپارید. در برخی موارد، اینترو و پایانی، ممکن است گزینه مناسبی باشد و در برخی دیگر، ممکن است به نفع شما باشد که اصلاً از آنها استفاده نکنید.

اینترو و اوترو باید شامل
چه مواردی باشد؟

شما باید از عناصری مانند لوگو، رنگ ها و عناوین استفاده کنید. همچنین شماره تلفن، آدرس وب‌سایت خود و رسانه‌های اجتماعی را اضافه کنید. همه اینها برند شما را تقویت می کند و به رشد مخاطبان شما کمک می کند. اگر احساس نیاز به داشتن وب سایت دارید این صفحه را مشاهده کنید.

علاوه بر عناصری که گفته شد، شاید مناسب باشد از افکت های صدا و ایجاد جذابیت صوتی نیز استفاده کنید.

چگونه اینترو و اوترو برای
ویدیوها بسازیم؟

برای تولید یا ساخت intros و outros راه های مختلفی وجود دارد.

  1. یک نرم افزار مناسب انتخاب کنید. برای آشنایی با برنامه ها روی این لینک بزنید.
  2. برخی نرم افزارها وقتیکه لایسنس اصلی آنها را خریداری میکنید مجموعه زیادی از اشکال و المان هایی که در ساخت ویدیو کمک میکنند را در اختیار قرار میدهند.
  3. قالب های آماده گرافیکی و اینترو و اوترو هایی وجود دارد که به سرعت ساخت آنها کمک میکند.
  4. میتوان از سایت هایی که بصورت آنلاین کمک به ساخت میکنند کمک گرفت مانند https://promo.com/

یک نمونه اینترو را در زیر ببینید : 

چند نکته برای اینکه
اینتروهای خوبی بسازید.

  • در شروع کار اول از قالب های آماده استفاده کنید ولی بعد از مدت کوتاهی سعی کنید اختصاصی بسارید. کار سختی نیست اگر هر نرم افزاری که باهاش کار میکنید رو خوب بشناسید.
  • از نوشته ها با انیمیشن حتما استفاده کنید.
  • رنگ با مخاطب حرف میزند. هارمونی رنگ را یاد بگیرید.
  • اگر برای شبکه های مجازی میسازید، دقت کنید موزیک شما دارای حق کپی رایت نباشد. موزیک رایگان و بدون نیاز به مجوز استفاده کنید.
  • در اوترو حتما مخاطب را به کاری ترغیب کنید تا داستان بین شما و او ادامه داشته باشد.
  • زمان اینترو و اوترو هر کدام بین 3 تا 7 ثانیه باشد

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمیشود

خدمات اصلی مانی سافت

شاید برخی خدمات ما مناسب کسب و کار شما باشد

تولید آموزشهای کاربردی

در این سایت برای نرم افزارهای تدوین فیلم ، طراحی ، کار با وسایل عکاسی و فیلمبرداری و تولید محتوا ، دوره های جامعی تولید نموده ایم. از قسمت پکیج آموزشی بالای سایت وارد شوید.

فروش لایسنس نرم افزار اوریجینال

از برنامه های ادوبی گرفته تا فیلمورا ، فاینال کات پرو ، داوینچی و سایر برنامه های مرتبط با طراحی و ساخت ویدیو. با خیالی آسوده از خرید ، هر کدام را میخواهید برایتان تهیه میکنیم.

همکاری در تولید و تدوین ویدیو

چنانچه ویدیو یا پروژه دارید و میخواهید تدوین و ویرایش آنها را برون سپاری کنید ، تیم مانی سافت آماده همکاری میباشد. از پروژه های ساده گرفته تا جلوه های ویژه. انواع تغییرات در ویدیوها.

طراحی سایت های حرفه ای

علاوه بر تخصص در زمینه های طراحی گرافیکی و تدوین ویدیو ، طی سالیان گذشته ، سایت های حرفه ای زیادی راه اندازی کردیم. با خیال راحت میتونید از خدمات طراحی و پشتیبانی فنی ما در این زمینه استفاده کنید.