پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

برودکست Broadcasting در ویدیو و ارتباط با پریمیر پرو

واژه برودکست Broadcating یعنی ارسال تصاویر ویدیویی بر روی شبکه های دیجیتال عمومی یا شاخه ای از اجتماع که تعداد فراوانی دنبال کننده یا مخاطب دارد مانند شبکه های تلویزیونی ایران کانال یک یا دو که دیجیتال شده اند.

کنسرسیوم DVB.

اول اینکه کلمه ی کنسرسیوم یعنی ائتلاف یا یک اجتماع که قصد دارند برای انجام فعالیت های خود یکی شوند یا منابع خود را با هم استفاده نمایند.

کنسرسیوم با عنوان DVB یا Digital Video Broadcasting یا پخش ویدیو دیجیتال، با بیش از 270 شرکت پخش تلویزیونی در سراسر جهان تشکیل شده است که به سبب آن پخش ویدئو دیجیتال (DVB) به عنوان استاندارد تلویزیون دیجیتال در بسیاری از کشورها در حال تصویب است که نسبت به سیستم آنالوگ قبلی بسیار کیفیت بهتری دارد.

شیوه ارسال اطلاعات به گیرنده.

فرض کنید یک دوربین دارید، شروع به رکورد مینمائید، حال میخواهید در همان زمان تصویر شما در سراسر جهان از یک شبکه خاص دیده شود، برای اینکار نیازمند تجهیزات و وسایل ارتباطی متعددی هستید مانند :

  • اینترنت
  • دستگاه ارسال تصاویر از بستر اینترنت به یک سرور Server یا (نگهداری اطلاعات)
  • وسایل ارسال از سرور به شبکه جهانی یا همان کنسرسیوم DVB

اگر این امکانات و تجهیزات فراهم و در تلویزیون افراد و هزاران گیرنده تصویر شما دیده شود میتوانیم بگویم عمل برودکست انجام شده است که با دیدن تصویر زیر درک آن آسانتر خواهد شد و متوجه میشوید که برودکست چیست.

برودکست چیست

پخش Broadcast.

جالب است بدانید کلمه ی برودکست در ساده ترین حالت یعنی پخش.

که انتقال الکترونیکی سیگنال های رادیویی و تلویزیونی که برای دریافت عموم مردم در نظر گرفته شده است البته برخی پخش خصوصی نیز داریم که به گیرنده های خاص هدایت می شوند.

در رایج ترین شکل، پخش ممکن است به صورت انتشار سرگرمی ، اطلاعات ، برنامه های آموزشی و سایر موارد برای دریافت همزمان توسط مخاطبان پراکنده با دستگاه های دریافت مناسب توصیف شود.

پخش ممکن است فقط در رادیو ، یا بصری یا ترکیبی از هر دو مانند تلویزیون قابل شنیدن باشد. اولین باز پخش یا برودکست در حدود سال 1920 بصورتی رادیویی آغاز شد، در حالی که پخش تلویزیونی از دهه 1930 آغاز شد. با ظهور تلویزیون کابلی در اوایل دهه 1950 و استفاده از ماهواره برای پخش از اوایل دهه 1960 ، دریافت تلویزیون بهبود یافت و تعداد برنامه های دریافتی به طرز چشمگیری افزایش یافت.

پخش Broadcast

نمونه ای از سیستم های ارسال برودکست قدیم

اهمیت پخش یا برودکست.

بدون شک برای کشوری مانند ایران استفاده از این سیستم هم اکنون در تلویزیون در حال اجراست. همینکه به شبکه دو یا سه یا کانالهای دیگر مراجعه میکنید مشغول مشاهده استفاده از همین سیستم هستید. صدا و سیمای هر کشور استفاده فراوانی از برودکست مینمایند چه در بحث های آموزشی، علمی و هر نیاز دیگر.

اهمیت پخش یا برودکست Broadcast در تدوین فیلم با پریمیرپرو.

پخش یکی از سخت ترین محیط های تولید است. کیفیت و سازگاری بسیار حیاتی است. مهلت تحویل مطلق و تکرار نخواهد شد. زمان تولید باید با دقت محاسبه شود.

اهمیت پخش یا برودکست Broadcast در تدوین فیلم با پریمیر پرو

پریمیرپرو Premiere pro چیست - معرفی اجمالی
پریمیرپرو Premiere pro یکی از بهترین برنامه‌های تدوین و ساخت ویدیو هست که توسط شرکت ادوبی ساخته شده و برای ساختن انواع فیلم سینمایی، موزیک ویدیو،
بیشتر بدانید
پریمیرپرو Premiere pro چیست - معرفی اجمالی

برای تبدیل شدن به یک Broadcaster چه نکاتی باید رعایت شود.

اصول اصلی تولید پخش برای همه سازندگان محتوای ویدیویی دارای استانداردی مشابه است :

  • ساده باشید، کار خود را پیچیده نکنید
  • گردش کارها را استاندارد کنید، یکی از مهمترین وظایف یک تولیدکننده ویدیوها برای پخش، شناخت خیلی خوب نکات نور و رنگ است
  • با حذف کارهای تکراری فرآیند تولید پخش را خودکار و سریعتر کنید
  • روی محتوا تمرکز کنید نه کدک ها، میلیون ها نفر پخش را مشاهده میکنند پس باید آنقدر دقیق و کارشناسی باشد تا بیشتر این افراد جذب آن شوند و تاثیر نهایی را بگذارد.

نکات مهم در ساخت ویدیو برای پخش با پریمیرپرو.

قبل از مطالعه ی موارد زیر در نظر داشته باشید که موضوع برودکستینگ Broadcast از محدوده ی شهر و کشور شما فراتر خواهد رفت، پس اگر در ذهن خود فیلم عروسی و کلیپ سازی را دارید کنار بگذارید و مطالعه نمائید.

  • باید با قوانین فریم و استانداردهای نمایش در این نرم افزار مسلط شوید.
  •  یکی از موضوعات کاملا وقت گیر گذاشتن وقت برای پیدا نمودن تصاویر و مدیاها مییباشد، نکاتی که استاد محمد ملکی در خصوص متادیتا مدیاها در پریمیر خیلی کامل توضیح داده است. مدیاها را باید دسته بندی کنید چون از زمان فیلمبرداری تا پخش ممکن است مدت کوتاهی باشد پس باید به سرعت کار کنید
  • باید منایع رسانه های خود را افزایش دهید، سایت هایی مانند Adobe Stock در تلاش هستند که مدیاهای فراوان با دسته بندی متعدد را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند، پس تا میتوانید آماده باشید. وقتی اسم پخش یا برودکست Broadcast می آید یعنی زمان خیلی محدود است، حال اگر در مجموعه ی داخل یا خارج کشور کار میکنید که وای به حالتان اگر کند عمل کنید، پیدا نمودن مدیا و وارد نمودن به تایم لاین بیشترین وقت را از شما خواهند گرفت پس بازهم هشدار میدهیم که آماده باشد و همه چیز را دسته بندی نمائید.
  • استفاده از تکنیک مانند موگارت Mogrt که در پکیج های اموزشی مانی سافت مفصل گفته شده به شما کمک فراوانی خواهد نمود. موگارت خیلی وسیع است بجز ویدیو زیر توضیحاتش را نیز مطالعه کنید.
  • مارک گذاری یا نشانه گذاری.
    در عملیات پخش Broadcast بی نهایت مهم است، اینجاست که وقتی صحبت از نحوه یادگیری میکنیم جایی برای آموزشهای تکه تکه یا غیرتجاری وجود ندارد چون شما وارد دنیای آنلاین و لحظه ای تدوین شده اید که هرکسی نمیتواند ادعای خاصی داشته باشد که مثلا من 10 سال است فیلم عروسی!!! تدوین میکنم، دنیای پخش Broadcast کاملا متفاوت است هم تکنیکی هم سرعتی هم بدون خطا چون میلیون ها نفر شاهد کارهای شما هستند.
  • توانایی تدوینگر.
     بی نهایت مهم است، فرض کنید یک پروژه آماده نموده اید، قرار است امروز 9 صبح و 9 شب پخش شود و هر بار توضیحات آن ویرایش گردد نه برای یک زبان مثلا فارسی بلکه برای زبانهای متعدد، پس پروژه پریمیر پرو خود را چگونه آماده میکنید؟
  • سرعت ارسال.
    یک نکته ی کلیدی است، میدانید نرم افزار پریمیر پرو میتواند با هر دستور شما پروژه را با فرمت های خاص برای منابع دریافت کننده شما بسته بندی و ارسال کند؟ شرکت هایی پنجره های جدیدی برای نرم افزار پریمیر پرو طراحی نموده اند برای اهداف خواص.
  • همکاری تیمی.
    با سایر تیم ها و اعضای تیم همکاری کنید، باید افراد متعددی را در سراسر کشورها به عنوان همکاران خود در دست داشته باشید کسانی که منابعی جهت تامین مدیا از مناطق مختلف هستند میتواند رایگان یا با هزینه باشد، معنای برودکست یا پخش به تولید ویدیوهایی برای تمام مخاطبین مانند کانالهای دیجیتالی و ماهواره ای است، شما نمیتوانید با یک تیم یا دوربین های خود برای تهیه تصاویر به سراسر جهان سفر کنید، پس منابعی نیاز خواهید داشت. در نرم افزار پریمیر پرو نیز برای کار تیمی و اجرای برودکست جهانی، تنظیماتی بنام Team Project و Collaboration طراحی شده که هدف همین همکاری ها میباشد. افراد همکار شما در هر کجا تصاویر را جمع آوری نموده و به صورت تیمی میتوانید خیلی سریع پخش را آماده کنید.
  • بررسی و تائید.
    میدانید که ارسال نمونه کار نهایی که یک تیم برای برودکست یا پخش روی آن فعالیت مینماید یعنی خروجی گرفتن به دفعات تا رسیدن به نتیجه نهایی، مثلا شما خروجی میگیرید، در سایتی مانند یوتیوب یا ویمیو ارسال میکنید، چرا نمیگوییم نرم افزارهای مانند تلگرام؟ چون قرار است در پیجی که از قبل طراحی نموده اید بدون نیاز به افزودن افراد، همگان بتوانند نمونه کار را با سرعت خیلی بالایی ببینند و نظرسنجی انجام شود. سرعت بررسی و تائید پخش یکی دیگر از عوامل مهم خواهد بود. یک شبکه جهانی دارای تیم، سردبیران، ویرایشگران و عوامل متعددی است پس نحوه کار بررسی کارها باید خیلی منظم و با سرعت باشد.

افکت مهم در تولید برودکست Broadcast در پریمیرپرو.

یکی از ویدیو افکت های مهم که در نرم افزار پریمیر پرو برای تولید پخش تلویزیون جهانی از آن استفاده میشود و در آپدیت های جدید نیز بهینه شده است Video Limiter میباشد

سفیدی، سیاهی، میانه یا خاکستری، سه عامل خیلی مهم در نمایش صحیح و یکپارچه در نمایشگر تمام مخاطبین است. وقتی یک ویدیو کلیپ یا ویدیو از سریق سیستم پخش به گیرندگان در سراسر دنیا ارسال میشود اگر استاندارهای رنگ و نور را نداشته باشد افراد را مجبور خواهد نمود تا با کنترل دستگاه، تنظیمات نمایش را تغییر دهند. حتما تا کنون پیش آمده که یک برنامه تلویزیونی شما را مجبور به تغییر میزان رنگ یا نور خود نموده باشد، توانایی در تولید ویدیو برای برودکست Broadcast همینجا معنا پیدا مینماید و باید تولید شما کیفیتی یکدست و استاندارد داشته باشد، ویدیو افکت ویدیو لیمیتر Video Limiter ساده ترین کاری که انجام میدهد، نمیگذارد سفیدی و سیاهی تصویر شما از حد استاندارد خارج شود و اگر بشود آنرا تاجایی که میشود تصحیح خواهد نمود.

آماده اید برای یک شروع موفق؟

مجموعه کاملی از پکیج و دوره های آموزشی تدوین با نرم افزارهای مختلف منتظر شما هستن.

...

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمیشود

خدمات اصلی مانی سافت

شاید برخی خدمات ما مناسب کسب و کار شما باشد

تولید آموزشهای کاربردی

در این سایت برای نرم افزارهای تدوین فیلم ، طراحی ، کار با وسایل عکاسی و فیلمبرداری و تولید محتوا ، دوره های جامعی تولید نموده ایم. از قسمت پکیج آموزشی بالای سایت وارد شوید.

فروش لایسنس نرم افزار اوریجینال

از برنامه های ادوبی گرفته تا فیلمورا ، فاینال کات پرو ، داوینچی و سایر برنامه های مرتبط با طراحی و ساخت ویدیو. با خیالی آسوده از خرید ، هر کدام را میخواهید برایتان تهیه میکنیم.

همکاری در تولید و تدوین ویدیو

چنانچه ویدیو یا پروژه دارید و میخواهید تدوین و ویرایش آنها را برون سپاری کنید ، تیم مانی سافت آماده همکاری میباشد. از پروژه های ساده گرفته تا جلوه های ویژه. انواع تغییرات در ویدیوها.

طراحی سایت های حرفه ای

علاوه بر تخصص در زمینه های طراحی گرافیکی و تدوین ویدیو ، طی سالیان گذشته ، سایت های حرفه ای زیادی راه اندازی کردیم. با خیال راحت میتونید از خدمات طراحی و پشتیبانی فنی ما در این زمینه استفاده کنید.