پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

آشنایی با پارتیکل و ذرات معلق سینمایی : کاربرد - آموزش - دانلود

در این راهنما میپردازیم به آشنایی آشنایی با پارتیکل و ذرات معلق سینمایی در تدوین فیلم فیلمسازی و همچنین کاربرد و آموزش انواع روشهای اجرای پارتیکل سینمایی و نحوه دانلود انواع پارتیکل ها و آنچه که باید بدانید.

ذرات معلق یا پارتیکل در تدوین فیلم چیست؟

به ریزگردها و ذره های معلقی که در هوا معلق هستند و بواسطه جابجای اجسام و اشیا در محیطی که دارای خاک می باشد ذرات معلق یا پارتیکل گفته میشود و به زبان ساده همان گرد و خاک شاید نیز گفته شود.

کاربرد تکنیک پارتیکل و گرد و خاک در تدوین فیلم

بسیاری از صحنه های ویدیویی ممکن است در فضاهایی که گرد و خاک در آن وجود دارد ضبط شوند و یا ممکن است به دلیل حرکت یک وسیله در محیطی که در آن اصطلاحا خاک نشسته است، گرد و خاک بلند شود که این اتفاق نشان از واقعی بودن صحنه و فیلمبرداری آن میباشد. امروزه به دلایل متعدد مانند تاثیر گرد و خاک روی ابزارهای فیلم سازی اغلب در نماهایی پاکیزه فیلمبرداری انجام میشود اما بسیاری از نماها برای طبیعی جلوه نمودن خود میبایست دارای گرد و خاک باشند و چون در حین فیلمبرداری وجود ندارند پس باید در زمان تدوین فیلم یا پست پروداکشن به صورت مصنوعی قرار داده شود اما نتیجه باید کاملا طبیعی شود. یعنی نباید هر نوع گرد و خاکی را روی هر تصویری قرار داد.

نکته : به ذرات گرد و خاک در فیلم سازی Dust د ست و Particle پارتیکل گفته میشود.

نمونه ای از پارتیکل و ذرات معلق که در تدوین فیلم استفاده میشودنمونه ای از پارتیکل و ذرات معلق که در تدوین فیلم استفاده میشود

بررسی تاثیر پارتیکل و ذرات معلق در تدوین فیلم

بسیاری از فیلمهای سینمایی و موزیک ویدیوها در سوله و محل هایی مسقف ضبط می شوند که اغلب میزان گرد و خاک و پارتیکل در آنها کم است. برای تشدید مقدار آن و اصطلاحا سینمایی شدن ویدیو چند راه وجود دارد :

  1. در زمان فیلمبرداری از دستگاه های باد برای تولید پارتیکل استفاده شود
  2. استفاده از فوتیج های آماده مخلوط شونده بنام پارتیکل و ذرات معلق
  3. استفاده از پلاگین در نرم افزارهای تدوین
  4. استفاده از پلاگین در نرم افزار جلوه ویژه

تفاوت استفاده از فوتیج و پلاگین برای تولید پارتیکل

بعنوان یک تدوینگر شاید بخواهید بدانید کدام روش در زمان تدوین فیلم برای تولید پارتیکل مناسبتر یا بهتر است. هر دو روش عالی هستند اما هر یک مزایای خود را دارد :

  • فوتیج Footage
    فایلهای ویدیویی آماده ای هستند که به روشهای مختلف از قبل ساخته شده و کافی است وارد نرم افزار تدوین فیلم شوند و با تکنیک مخلوط، تاثیر نهایی را بگذارند
    - در دراز مدت هارد یا حافظه زیادی برای نگهداری آنها نیاز خواهید داشت چون کیفیت این فوتیج ها بالا و حجم سنگینی دارند و تعداد زیادی باید نگهداری کنید
    - مهم نیست که از کدام نسخه نرم افزارهای تدوین استفاده میکنید، این فوتیج ها با تمام نرم افزارها سازگار هستند
    - ممکن است بخواهید جهت وزش یا پراکندگی پارتیکل ها را تغییر دهید اما نمیشود.
    فوتیج چیست درباره فوتیج بیشتر بدانیم

  • پلاگین ساخت پارتیکل در نرم افزار تدوین و جلوه ویژه
    با نصب این پلاگین در نرم افزارهای حرفه ای تدوین فیلم کافی است آنرا گرفته و روی لایه ویدیویی قرار دهید. انبوهی از تنظیمات و قابلیت ها در اختیار شما هستند. نرم افزارهای تدوین فیلم به برنامه هایی مانند پریمیر پرو، فاینال کات، داوینچی و ... گفته می شود و نرم افزار جلوه ویژه به برنامه ای مانند افتر افکتس گفته می شود که کارایی این برنامه ها با یکدیگر متفاوت هستند.
    - میتوان انواع پارتیکل ها را تولید نمود
    - کنترل کامل سرعت و پراکندگی در دست تدوینگر است
    - پلاگین حجم زیادی ندارد و باید نسخه مناسب نرم افزار خود را نصب کنید و آنرا آپدیت کنید.

این نظرسنجی بسته شده است.

خدمات اصلی مانی سافت

شاید برخی خدمات ما مناسب کسب و کار شما باشد

تولید آموزشهای کاربردی

در این سایت برای نرم افزارهای تدوین فیلم ، طراحی ، کار با وسایل عکاسی و فیلمبرداری و تولید محتوا ، دوره های جامعی تولید نموده ایم. از قسمت پکیج آموزشی بالای سایت وارد شوید.

فروش لایسنس نرم افزار اوریجینال

از برنامه های ادوبی گرفته تا فیلمورا ، فاینال کات پرو ، داوینچی و سایر برنامه های مرتبط با طراحی و ساخت ویدیو. با خیالی آسوده از خرید ، هر کدام را میخواهید برایتان تهیه میکنیم.

همکاری در تولید و تدوین ویدیو

چنانچه ویدیو یا پروژه دارید و میخواهید تدوین و ویرایش آنها را برون سپاری کنید ، تیم مانی سافت آماده همکاری میباشد. از پروژه های ساده گرفته تا جلوه های ویژه. انواع تغییرات در ویدیوها.

طراحی سایت های حرفه ای

علاوه بر تخصص در زمینه های طراحی گرافیکی و تدوین ویدیو ، طی سالیان گذشته ، سایت های حرفه ای زیادی راه اندازی کردیم. با خیال راحت میتونید از خدمات طراحی و پشتیبانی فنی ما در این زمینه استفاده کنید.