پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

معرفی پلاگین و نرم افزارها بنام OFX

احتمالا واژه نرم افزار او اف ایکس OFX به گوش شما خورده باشد و یا بعدا میخورد. در این راهنما میخواهیم کمی در موردش به شما اطلاعات دهیم.

نرم افزار یا پلاگین OFX چیست.

واژه OFX در اصل Open FX میباشد و به مجموعه نرم افزارهایی گفته می شود که افکت و جلوه های آنها 2 بعدی می باشند. در واقع نوع افکت گذاری و ترکیب تصاویر را به صورت دو بعدی انجام می دهند و مانند افترافکت یا نرم افزارهای مشابه آن فاقد بعد های سوم و یا دوربین هستند.

این سیستم که نوعی قرارداد تولید ویدیو افکت و جلوه می باشد اولین بار توسط Bruno Nicoletti در تیم Foundry بوجود آمد و تحت عنوان BSD و نرم افزارهای متن باز معرفی و پیاده سازی شد.

این پلاگین و افکت ها به صورت API نوشته شده اند یعنی یکبار تولید شده و همزمان بر روی نرم افزارهای متعددی امکان استفاده دارند. به عنوان مثال پلاگین موکا پرو یکی از این دسته است که در تولیدات خود به صورت همزمان برای نرم افزارهای OFX نیز تولید شده است.

پلاگین قدرتمند موکا پرو
یک نمونه از OFX.

این پلاگین یک شاهکار و رساننده تدوینگر نرم افزارهای دو بعدی به آروزهایش می باشد. ترک کنید ، اشیا را حذف کنید ، کارهایی که میبایست در افترافکت و زمان طولانی انجام شوند را هم اکنون در نرم افزار تدوین خود انجام دهید. این پلاگین از دسته ای است که به صورت OFX نیز ارائه شده.

برای آشنایی بیشتر با آن ویدیو زیر را مشاهده کنید.

{manivideo 274}

قابلیت اصلی پلاگین های OFX.

این نوع افکت ها بر روی نرم افزارهایی نصب میشوند که امکاناتی مانند زیر داشته باشند

  • امکان انتخاب In و out فریم و نما
  • امکان ویرایش و تغییرات با موس و کیبورد

پس حال میدانید که ویدیو افکت و پلاگین هایی که از نوع OFX هستند روی نرم افزارهای مشخص شده است نصب خواهند شد و روی نرم افزاری مانند ادوبی ممکن است نصب نشود. شرکت بوریس که پلاگین موکا پرو را تولید نموده ، به صورت جداگانه همین افکت را برای ادوبی و جداگانه برای OFX ها نیز تولید نموده است.

وقتی که ویدیو افکت از نوع OFX ساخته میشود ، بدون شک باید نرم افزارهایی هم وجود داشته باشد تا افکت ها در آنها نصب و استفاده شوند. این نرم افزارها دارای دو گروه رایگان و پولی می باشند که میتوانید در لیست زیر با آنها آشنا شوید.

برای آشنایی بیشتر با اینکه واقعا پلاگین Plugin ها چه هستند روی این لینک بزنید.

نرم افزارهای رایگان OFX.

نرم افزارهای پولی OFX.

با برخی ویدیو افکت هایی که به صورت OFX تولید می شوند نیز بهتر است آشنا شوید. چون زمانی که قصد دانلود و یا خرید نسخه اورجینال دارید می بایست به این موضوع دقت کنید چون ممکن است اشتباهی نسخه OFX را برای ادوبی خریداری کنید در صورتی که شرکت تولیدکننده ممکن است همان ویدیو افکت را برای ادوبی به صورت جداگانه تولید نموده باشد.

برخی پلاگین های رایگان OFX.

  • The official OpenFX SDK (BSD license) contain sample plugins, programmed using the standard C API, or a C++ wrapper.
  • openfx-arena is a set of visual effects plugins, mainly based on ImageMagick.
  • openfx-io is a set of plugins for reading or writing image and video files (using OpenImageIO and FFmpeg), and for color management (using OpenColorIO).
  • openfx-misc is a collection of essential plugins, which provide many basic compositing tools, such as filters, geometric transforms, and color transforms. Commercial OpenFX hosts usually provide their own versions of these plugins.
  • TuttleOFX provides many plug-ins, especially for color grading, usable in most OpenFX hosts.
  • INK green/blue screen keyer and ChannelMath by casanico.com

برخی پلاگین های پولی OFX.

منبع

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمیشود

خدمات اصلی مانی سافت

شاید برخی خدمات ما مناسب کسب و کار شما باشد

تولید آموزشهای کاربردی

در این سایت برای نرم افزارهای تدوین فیلم ، طراحی ، کار با وسایل عکاسی و فیلمبرداری و تولید محتوا ، دوره های جامعی تولید نموده ایم. از قسمت پکیج آموزشی بالای سایت وارد شوید.

فروش لایسنس نرم افزار اوریجینال

از برنامه های ادوبی گرفته تا فیلمورا ، فاینال کات پرو ، داوینچی و سایر برنامه های مرتبط با طراحی و ساخت ویدیو. با خیالی آسوده از خرید ، هر کدام را میخواهید برایتان تهیه میکنیم.

همکاری در تولید و تدوین ویدیو

چنانچه ویدیو یا پروژه دارید و میخواهید تدوین و ویرایش آنها را برون سپاری کنید ، تیم مانی سافت آماده همکاری میباشد. از پروژه های ساده گرفته تا جلوه های ویژه. انواع تغییرات در ویدیوها.

طراحی سایت های حرفه ای

علاوه بر تخصص در زمینه های طراحی گرافیکی و تدوین ویدیو ، طی سالیان گذشته ، سایت های حرفه ای زیادی راه اندازی کردیم. با خیال راحت میتونید از خدمات طراحی و پشتیبانی فنی ما در این زمینه استفاده کنید.
پیام ویژه دارید