پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

پس تولید Post Production پست پروداکشن در فیلم سازی

مراحل و کارهایی که بعد از فیلمبرداری بر روی یک پروژه فیلم یا موزیک ویدیو انجام میشود مانند تدوین، تنظیم رنگ، جلوه های ویژه و ... البته که نکات بیشتری وجود داره و در این راهنمای مانی سافت باهاشون آشنا میشید.

پس تولید Post Production

این واژه اشاره دارد به تولید ویدیو و ساخت فیلم. در واقع یکی از مراحل اینکار است. در زبان فارسی برای بسیاری افراد که آکادمیک از مجموعه هایی مانند مانی سافت آموزش ندیده باشند نا آشناست.

یکی از مراحل ساخت فیلم یا ویدیو کلیپ ، فیلم برداری است. وقتی که تمام فیلم ضبط شد ، به تمام مراحلی که پس از آن روی آنها انجام می شود پست پس تولید یا Post Production گفته می شود که مهمترین بخش آن همان ویرایش ویدیو ها با نرم افزار می باشد. البته مد نظر داشته باشید که این ویرایش با نرم افزارهای تدوین غیرخطی انجام میشود.

بخش های پس تولید یا Post Production

در این مرحله چندین عملیات وجود دارد که به برخی از مراحل آن اشاره میکنم :

  • مونتاژ و ویرایش تصاویر ضبط شده
  • نوشتن و ضبط موسیقی متن
  • ویرایش موسیقی متن
  • افزودن جلوه‌های ویژه
  • اصلاح رنگ و نور
  • تیتراژ
  • انتقال فیلم بر روی ویدئو یا لوح فشرده و یا انتشار در شبکه های اجتماعی

زمان بیشتر برای پست پروداکشن

وقتی که سناریو یا داستان یک فیلم نوشته می شود و مراحل فیلم برداری آغاز و به انتها میرسد زمانی صرف آن می شود اما جالب است بدانید مدت زمانی که برای پس تولید مورد نیاز است در بسیاری شرایط خیلی بیشتر از مراحل قبلی خود یعنی فیلمبرداری است. امروزه امکانات دیجیتال با امکاناتی که در اختیارمان قرار داده موجب می شود که در بسیاری شرایط سختی های گذشته را نداشته باشیم. در گذشته برای بدست آمدن یک نتیجه خوب و نبود امکانات ، تیم فیلم برداری مجبور میشد در حین پس تولید با مشاهده مشکلات دستور ضبط مجدد صحنه ها را انجام دهد. این یعنی صرف زمان تکراری و افزایش هزینه های مکرر. اما با وجود تکنیک ها و نرم افزارهایی که امروزه در دسترس است خبری از بسیاری کارهای تکراری نیست و البته همین موضوع باعث میشود که زمان پس تولید نیز افزایش یابد.

دومین کارگردانی

مرحله پس تولید یا پست پروداکشن را میتوان کارگردان دوم نامید. چون میتوانید فیلم را به صورت کامل ویرایش و تغییر دهد. همچنین به دلیل توانایی بالا در درجه بندی رنگ و افزودن انواع صدا و موزیک ، میتواند احساسات منتقل شونده را کاملا تحت تاثیر خود قرار دهد. مثلا یک فیلم ، در ظهر فیلم برداری شده که میتوانیم در پس تولید ، آن را به هوای سرد و موزیکی که احساس ناراحتی و سرما را منتقل کند تغییر دهیم.

پس تولید در عکاسی

این کار در خصوص عکاسان نیز وجود دارد. اکثر عکاس ها ، تصاویر خود را به صورت خام یا Raw میگیرند. پس از آن باید وارد مرحله ی استاندارد سازی و درجه بندی رنگ شوند. بسیاری اوقات باید آسمان عکس را تغییر داد. شاید لازم شود برخی بخش های تصویر حذف و یا کپی برداری شود. مجموعه بزرگی از ویرایش ها ممکن است به درخواست مشتری رو عکس صورت گیرد.

پس تولید در موسیقی

در حین ویرایش ویدیوها و پروژه کلی ، بخشی از پس تولید اختصاص دارد به بخش های موسقی و صدا. (جمع آوری بهترین قسمت ها) ، زمان بندی و تصحیح صدا (شاید از طریق اندازه گیری ضرب آهنگ ) و افزودن جلوه ها . این فرآیند معمولاً مخلوط سازی نامیده می شود و همچنین می تواند شامل یکسان سازی و تنظیم سطح هر آهنگ جداگانه برای ارائه یک تجربه صوتی بهتر باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمیشود

خدمات اصلی مانی سافت

شاید برخی خدمات ما مناسب کسب و کار شما باشد

تولید آموزشهای کاربردی

در این سایت برای نرم افزارهای تدوین فیلم ، طراحی ، کار با وسایل عکاسی و فیلمبرداری و تولید محتوا ، دوره های جامعی تولید نموده ایم. از قسمت پکیج آموزشی بالای سایت وارد شوید.

فروش لایسنس نرم افزار اوریجینال

از برنامه های ادوبی گرفته تا فیلمورا ، فاینال کات پرو ، داوینچی و سایر برنامه های مرتبط با طراحی و ساخت ویدیو. با خیالی آسوده از خرید ، هر کدام را میخواهید برایتان تهیه میکنیم.

همکاری در تولید و تدوین ویدیو

چنانچه ویدیو یا پروژه دارید و میخواهید تدوین و ویرایش آنها را برون سپاری کنید ، تیم مانی سافت آماده همکاری میباشد. از پروژه های ساده گرفته تا جلوه های ویژه. انواع تغییرات در ویدیوها.

طراحی سایت های حرفه ای

علاوه بر تخصص در زمینه های طراحی گرافیکی و تدوین ویدیو ، طی سالیان گذشته ، سایت های حرفه ای زیادی راه اندازی کردیم. با خیال راحت میتونید از خدمات طراحی و پشتیبانی فنی ما در این زمینه استفاده کنید.