پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

تکنیک فوکوس در پریمیرپرو

در پریمیرپرو میتونید فوکوس انجام بدین یعنی بخش از تصویر رو نسبت به جاهای دیگه تار یا واضحتر کنید اینکار معمولا حین فیلمبرداری انجام میشه اما حین تدوین گاها نیاز به انجامش داریم. در این صفحه کاملا باهاش آشنا میشید.

نحوه انجام فوکوس در پریمیرپرو

خیلی اوقات در حین فیلمبرداری فراموش میکنیم که عمق میدان کم رو زیاد کرده و سوژه های بجز سوژه اصلی فیلم رو تار با فلو کنیم و سوژه اصلی در فوکوس قرار بگیره اما جای نگرانی نیست چون با پریمیرپرو براحتی انجام میشه و فرصت از دست رفته رو میتونیم جبران کنیم و نتیجه ویدیو رو حرفه‌ای تر کنیم. آموزش ویدیویی زیر همه چیز رو بشما توضیح میده.

مدت زمان ویدیو : 3دقیقه

 

درباره ماسک Mask

یک قابلیت کاربردی است که به کمک آن میتوانیم نه تنها در چنین تکنیک هایی بلکه میتوانیم ترنزیشن های سینمایی بسازیم و یا تایتل های گرافیکی و موشن را خلق کنیم. ماسک را خوب یاد بگیرید چون در تدوین با پریمیرپرو باعث متفاوت شدن کارهایتان با دیگران میشود. بسیاری افراد به سراغش نمیرود اما شما به سراغش بروید و آنرا کامل یاد بگیرید.

6 آموزش ترکیبی ماسک کردن در پریمیرپرو
برای ماسک کردن در پریمیرپرو کلیپ رو انتخاب کرده برید به پنجره EFFECT CONTROL گزینه OPACITY سه تا شکل ماسک هست. مربع رو انتخاب کرده و در پنجره PRO
بیشتر بدانید
6 آموزش ترکیبی ماسک کردن در پریمیرپرو
 

درباره ویدیوافکت Gaussian blur

نرم افزار پریمیرپرو دارای بیش از 100 ویدیوافکت داخلی است که بهمراه نصب برنامه وجود دارند که یکی از پرکاربردترین آنها Gaussion blur است. این ویدیوافکت وظیفه ایجاد بلور/بلر/مات‌کردن ویدیو یا کلیپ را بعهده دارد اما همانطور که در ویدیو بالا مشاهده کردین وقتی با دستورات و قابلیت های دیگه ترکیب بشه باعث خلق تکنیک میشه. البته از این ویدیوافکت در کارهای زیاد دیگه ای هم استفاده میشه. پیشنهاد میکنم تمام ویدیوافکت های پریمیرپرو را خوب یاد بگیرید تا به مراحل حرفه‌ای تر برسید.

2 آموزش افکت Gaussion blur پریمیرپرو - هدیه
در این صفحه با چندین آموزش و تکنیک با یکی از بهترین افکتهای پریمیرپرو بنام Gaussion blur آشنا میشید و یاد میگیرید چطور ازش استفاده کنید. اگه داری
بیشتر بدانید
2 آموزش افکت Gaussion blur پریمیرپرو - هدیه

سوالات متداول

مقدار بلور/تاری برای فوکوس چقدر باشه؟

به زیباشناسی و آشنایی شما با فیلمبرداری داره. در دوربینها نوع لنز، فاصله سوژه از دوربین، فاصله سوژه های دیگه از دوربین و از سوژه اصلی، عدد دیافراگم/اپرچر روی فوکوس تاثیر مستقیم میزاره. اونقدر زیادش نکنید که خیلی تار و مصنوعی باشه. خیلی ملایم و کم باشه.

آیا افکتی بجز Gaussion blur برای اینکار هست؟

بله. خود پریمیرپرو چندین افکت دیگه با نامهای Blur داره.

در پلاگین هایی مثل BCC بلورهای حرفه ای تری وجود داره که خیلی سینمایی هستند.

لینک مفید : 5 آموزش پلاگین بوریس کانتینیوم در پریمیرپرو Boris Continuum

در یک ویدیو چندبار میشه این تکنیک رو انجام داد؟

نامحدود. البته اگه تعدادش خیلی زیاد بشه نیاز به استفاده از Nest پیدا میکنید.

آیا این کار نتیجه حرفه‌ای میده؟

بله. بستگی به شما داره.

آموزشهای تخصصی پریمیرپرو

با بیش از 30 پکیج آموزشی از صفر تا خیلی فراتر تدوین را بصورت حرفه ای و تخصصی آموزش ببینید و کسب درآمد کنید.

...

رویدادها

از سراسر مانی سافت