پکیجهای آموزشی
Loading...
مانی سافت Manisoft

موگرت MOGRT پریمیرپرو - قالبهای موشن گرافیکی

به پنچره Essential graphic بروید ، به تب Browse بروید ، در لیست MOGRT ها یکی را با موس گرفته و به تایم لاین بکشید. در تنظیمات موگرت رنگ و اندازه و سایر آپشن ها را تغییر دهید. موگرت را کپی کرده و در پروژه و جاهای دیگه سکانس دوباره استفاده کنید. موگرت های جدید ایمپورت کنید. موگرت های اضافه را پاک کنید.

خلاصه
در این صفحه میخواهیم هر چیزی که باید درباره موگرت MOGRT پریمیر پرو یا قالب های آماده موشن گرافیک بدانید را به شما آموزش دهیم. چه هستند ، چگونه دانلود کنید ، چگونه استفاده کنید ، چگونه بسازید و مشکلات آنها را چگونه برطرف کنید.

موگرت MOGRT پریمیر پرو چیست؟

فایل آماده ای است که درون خود لایه ها و تنظیماتی برای نوشتن ، عکس ، رنگ ، اندازه را نگهداری میکند که همه آنها میتوانند متحرک بوده و موشن باشند و در پروژه های موشن گرافیک از آنها استفاده شود. علت اصلی استفاده از موگارت ها داشتن جذابیت و افزایش سرعت تدوین است. میتوانیم آنها را در پریمیر پرو ایمپورت کنیم و در تایم لاین به تعداد دلخواه استفاده کنیم. برخی افراد به موگرت ، موگارت هم میگویند که هر دو یکی هستند.

کلمه MOGRT مخفف Motion graphic template میباشد. در ویدیو زیر با موگرت بیشتر آشنا میشوید.

آموزش ویدیویی نحوه استفاده از موگرت پریمیرپرو

در ویدیو آموزشی زیر با نکات خیلی کامل و دقیقی در مورد موگرت MOGRT پریمیر پرو و افتر افکتس و اینکه چگونه استفاده میشود ، نحوه نصب موگرت جدید و چگونگی تنظیمات آنها آشنا میشوید.

مدت زمان ویدیو : 10دقیقه

zipدانلود چندین موگرت رایگان پریمیر پرو

 

نحوه نصب موگرت در پریمیرپرو

ابتدا پنجره Essential graphic را باز کنید. به تب Browse بروید. پایین سمت راست روی آیکون + بزنید. به پوشه های کامپیوتر خود رفته و موگرت دلخواه را انتخاب کنید. پس از چند لحظه در لیست موگرت ها ظاهر میشود.

نحوه حذف کردن موگرت های پریمیرپرو

ابتدا پنجره Essential graphic را باز کنید. به تب Browse بروید. روی موگرت مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Delete را بزنید تا حذف شود.

نحوه حذف کردن موگرت های پریمیر پرو

انواع موگرت پریمیر پرو از لحاظ محتوا

موگرت هایی که دانلود یا استفاده میکنید از لحاظ اینکه درون شان چه محتوایی وجود دارد به انواع گوناگونی دسته بندی میشوند که قبل از دانلود یا استفاده بهتر است مطابق لیست زیر با آنها آشنا شوید :

تایتل و عنوان تیتراژ بکگراند ترنزیشن
پانویس قاب بندی آیکون و مخلوط تکرار شونده
جلوه ویژه لوگو اینترو اسلایدشو
اوپنر

پکیج آموزش کاربردهای تایپ یا نوشتن در پریمیرپرو
در این پکیج با انواع قواعدی مثل ایجاد تیتراژهای سینمایی پایانی، تکنیکهای انداختن عکس و فیلم در نوشته، نحوه استفاده از زیرنویس، شناخت 100% بخش Essentia
شماره پکیج : 3
تعداد دروس : 26
ورود به صفحه پکیج
پکیج آموزش کاربردهای تایپ یا نوشتن در پریمیرپرو - Essential Graphics

دانلود موگرت برای پریمیرپرو

منابع مختلفی برای دانلود موگرت های پریمیر پرو وجود دارد. برخی رایگان و برخی پولی هستند. در لیست زیر تعداد مناسبی از منابع رایگان را قرار داده ام.

برخی فیلتر هستند.

لایسنس پریمیرپرو
اگر لایسنس اورجینال پریمیر پرو را نیز داشته باشید ، شرکت ادوبی دسترسی کاملی به دانلود انواع موگرت های جدید خود به شما میدهد.
لینک مفید : قیمت Adobe پریمیر پرو/فتوشاپ/افترافکتس و فیلمورا Filmora

نحوه درست کردن موگرت سفارشی در پریمیر پرو

ابتدا پنجره Essential graphic را باز کنید. به تب Edit بروید. توسط کلید New لایه های جدید را وارد کرده یا بسازید. میتوانید به لایه های انیمیشن و ویدیو افکت بدهید. همه کارها که تمام شد ، در تایم لاین روی لایه گرافیکی راست کلیک کرده و گزینه Export as motion graphic template را بزنید. مسیر ذخیره شدن آنرا در کامپیوتر تعیین کنید. حالا میتوانید مجددا موگارت خود را ایمپورت کنید ، آنرا برای دوستان بفرستید و یا حتی آنها را بفروشید و کسب درآمد کنید.

 

پکیج آموزش قالبهای گرافیکی موگارت MOGRT پریمیرپر
استفاده از قابلیت موگرت پریمیرپرو موجب افزایش سرعت و ایجاد جذابیت در تدوین میشه مخصوصا برای تولیدکنندگان محتوا در شبکه های مجازی اما نکات متعددی داره
شماره پکیج : 6
تعداد دروس : 14
ورود به صفحه پکیج
پکیج آموزش قالبهای گرافیکی موگارت MOGRT پریمیرپرو

دلایل کند بودن موگرت پریمیر پرو

بسیاری از موگرت هایی که میتوانیم در پریمیر پرو از آنها استفاده کنیم به کمک نرم افزاری بنام افتر افکتس ساخته میشوند. این نرم افزار برخلاف پریمیر پرو که بر اساس Track کار میکند ، لایه ای است. در هر موگرتی که میسازد درونش ممکن است صدها لایه باشد. بجز لایه ها ، از قابلیتی بنام کامپزیشن Composition نیز استفاده میکند که چیزی شبیه به Nest در پریمیر پرو است. درون هر کامپزیشن میتواند صدها لایه داشته باشد و پیچیده تر اینکه هر کامپزیشن میتواند درون خود صدها کامپزیشن و لایه های دیگر را داشته باشد.

وقتی که موگرتی از این نوع را در تایم لاین پریمیر پرو قرار میدهید اول اینکه حتما باید نرم افزار افتر افکتس روی سیستم شما نصب باشد و الی خطای آنرا مشاهده خواهید کرد ، اگر نرم افزار را داشته باشید ، همان لحظه پریمیر پرو بدون اینکه شما متوجه شوید به سراغ افتر افکتس میرود بدون اینکه آنرا باز کند به کمک قابلیت ( داینامیک لینک ادوبی ) و سعی میکند تمام لایه ها و کامپزیشن های درون موگرت را بخواند. این کار باعث میشود که شما احساس کند شدن پریمیر پرو را داشته باشید.

میتوانیم بگوییم که موگرت یک پل میان پریمیر پرو و افتر افکتس است تا پریمیر پرو بتواند از گرافیک های متحرک استفاده کند.

دلایل استفاده از موگرت پریمیر پرو 

  1. بدست آوردن سرعت بیشتر در تدوین
  2. اجرای خلاقیت های جدید
  3. جلوگیری از انجام کارهای تکراری 

منابع دانلود پروژه و قالب آماده پریمیرپرو
سرعت بیشتر در تدوین و ساختن ویدیو با نرم افزار پریمیر پرو یکی از نیازهای هر تدوینگر است مخصوصا وقتی که تدوین را یاد گرفته و اکنون برای مشتری ها ب
بیشتر بدانید
منابع دانلود پروژه و قالب آماده پریمیرپرو

کاربرد موگارت در انواع پروژه های ویدیویی

برخی افراد تصور میکنند چون درون فایل های موگرت MOGRT موشن و جذابیت های تصویری وجود دارد پس کارایی آنها بیشتر برای پروژه های موشن گرافیکی است اما این درست نیست. هیچ محدودیت یا چارچوبی وجود ندارد که مانع استفاده موگرت در هر پروژه ای شود. جالب است بدانید بسیاری موگرت ها مختص به پروژه های خاصی طراحی میشوند و اینجاست که متوجه میشویم بجز موشن گرافیک ، در پروژه های جدی مانند عروسی و تیزر تبلیغاتی نیز کاربرد دارند. موگرت ها از لحاظ کاربرد در پروژه ها به دسته های زیر تقسیم میشوند :

موشن گرافیک عروسی و ازدواج مراسمات مذهبی تیزر تبلیغاتی
تجاری و شرکتی فانتزی کودکانه خاطرات
خانوداگی گزارشی

سوالات پرتکرار

آیا هر شخصی میتواند فایل موگرت بسازد؟

بله. در خود پریمیر پرو این امکان وجود دارد که در ویدیوهای بالا توضیح داده شده است. در نرم افزار افتر افکت نیز لازم است که بتوانید با آن کار کنید ، دانش کافی را از گرافیک و انیمیشن در آن داشته باشید تا بتوانید موگرت های حرفه ای و جذاب بسازید.

آیا موگرت ها میتوانند سرعت پریمیر پرو را کند کنند؟

اگر از نوعی باشند که با افتر افکتس ساخته شده اند ، اگر سرعت پردازنده کامپیوتر کم باشد امکان احساس کندی وجود دارد.

آیا موگرت ها بر روی زمان رندر و خروجی تایر منفی میگذارند؟

فقط موگرت هایی روی آن تاثیر میگذارند که با افتر افکتس ساخته شده باشند. البته آنقدر زمان را بیشتر نمکند اما پردازش لازم دارد. خیلی بهتر است که بتوانید خودتان موگرت ها را در پریمیر پرو بسازید. 

اگر موگرت های خود پریمیر پرو را حذف کنیم اتفاقی نمی افتد؟

نگران نباشید. مشکلی خاصی رخ نمیدهد.

چرا نمیتونم در برخی موگرت های پریمیر پرو فارسی بنویسم؟

کسانی که موگرت ها رو میسازن باید این قابلیت رو در اون موگرت بزارن. برخی ها امکان تغییر فونت رو میزارن که میتونیم با فونت های مستقیم یا فارسی نویس بصورت مستقیم فارسی بنویسیم اما خب برخی ها هیچ راهی ندارن.

موگرت فارسی از کجا دانلود کنم؟

فقط باید جستجو کنید.

آیا موگرت همون موشن گرافیکه؟

هم آره هم نه. موشن گرافیک تکنیک هایی هستند که در پروژه های ویدیویی پریمیر پرو ازشون استفاده میشه. موگرت ها فایل هایی هستند که برخی هاشون به دلیل وجود آیکون و گرافیک های متحرک میشه در پروژه های موشن گرافیک ازشون استفاده کرد. 

آیا امکان ویرایش فایل موگرت وجود داره؟

بله. اگر در پریمیر پرو ساخته شده باشه که به سادگی میتونید تغییرات بهش بدین و دوباره تبدیلش کنید به موگرت. اگه در افترافکتس ساخته شده باشه که باید این نرم افزار رو بشناسید تا بتونید با جستجو در لایه ها و کامپزیشن هاش تغییرات رو انجام داده و دوباره تبدیلش کنید به موگرت. برای یادگیری افتر افکت روی این لینک بزنید.

تفاوت موگرت با پریست متن چیه؟

کلمه پریست Preset نباید برای متن و یا بجای موگرت استفاده بشه. پریست به افکت های درست شده در پریمیر پرو گفته میشه که روی تصویر تاثیر میزاره که به اشتباه بهش پریست متن میگن.

لینک مفید : پریست آماده پریمیرپرو چیست : چطور بسازیم و دانلود کنیم

چه عواملی موجب افزایش سرعت موگرت ها میشوند؟

داشتن یک Cpu سریع مثل Core i7 و بالاتر و همچنین آپدیت بودن نرم افزارهای پریمیر پرو و افتر افکتس میتونن به پخش سریعتر موگرت ها کمک زیاد کنند.

لینک مفید : راهنمای جامع دانلود/آپدیت پریمیرپرو به نسخه جدید

چه فرقی در استفاده از موگرت بین پریمیر پرو لایسنس دار و بدون لایسنس است؟

کارایی دقیقا یکیه. در لایسنس دار میتونید از موگرت ها بکاپ بگیرید و در فضای ابری ادوبی شما ذخیره بشه تا وقتی با اکانت ادوبی در جای دیگه ای لاگین کردین همون موگرت ها بصورت اتوماتیک در پریمیر پرو ظاهر بشن. این قابلیت برای کسانی خوبه که در دو محل با پریمیر پرو کار میکنن تا بدون نیاز به کپی پیست یا بردن فایل ها روی فلش به همه فایلهاشون دسترسی داشته باشن.

اونهایی که لایسنس دارن برخی موگرت های رایگان ادوبی رو در اختیار دارن و دسترسی به موگرت های ادوبی استاک هم دارن.

در حالت کلی فرقی در استفاده شون نیست و بدون لایسنس ها میتونن از قابلیت موگرت بصورت کامل استفاده کنن.

آموزشهای تخصصی پریمیرپرو

با بیش از 30 پکیج آموزشی از صفر تا خیلی فراتر تدوین را بصورت حرفه ای و تخصصی آموزش ببینید و کسب درآمد کنید.

...

رویدادها

از سراسر مانی سافت