پکیجهای آموزشی
Loading...

ادوبی فایرفلای FireFly : تمام چیزهایی که باید بدونید

فایرفلای Firefly ادوبی یک نرم افزار تحت وب مستقله یعنی برنامه ای که در مرورگر اجرا میشه و نیاز به اینترنت و متصل شدن به سایت ادوبی داره. راه های جدیدی برای خلاقیت و برقراری ارتباط ایجاد میکنه که در عین حال گردش کار رو به کمک هوش مصنوعی ، خلاقانه تر اجرا میکنه و البته خیلی نکات در موردش اینجا یاد میگیرید و شما رو وارد دنیای جدیدی میکنه.

نماد فایرفلاینماد فایرفلای

درباره فایرفلای Firefly

شرکت ادوبی سالهاست که روی تقویت هوش مصنوعی وقت گذاشته و در نسخه های جدید برنامه هاش مخصوصا اونهایی که تحت وب کار میکنن این موضوع رو گسترش داده تا این برنامه ها بتونن به کمک دستوراتی که افراد بهشون میدن کارها و خلاقانه و سریع تر و کلا به روشی جدید انجام بدن.

مرکز اصلی فایرفلای ادوبی در آدرس firefly.adobe.com قرار گرفته که در اصل بصورت تحت وب یعنی با مرورگر کار میکنه اما ادوبی قابلیتهای هوش مصنوعی رو نه تنها به اینصورت بلکه به برنامه هایی مثل فتوشاپ، استاک، ایلوستریتور، افترافکت و کریتیوکلود هم اضافه کرده و این خبر خیلی خوبیه برای افرادی که دنبالش بودن.

فایرفلای چطور کار میکنه؟
این هوش مصنوعی در حال حاضر به این صورته که ما میگیم یا مینویسیم و اون بر اساس چیزی که از گفته های ما متوجه میشه برامون خلق میکنه، میسازه و بوجود میاره. البته موضوع به اینجا ختم نمیشه چون بجز نوشتن کارهای دیگه ای هم بهش اضافه شده که پایینتر با روشها و جزییاتشون بیشتر آشنا میشید.

خاص باشد

من برای اینکه بهش بگم میخوام عکس یک گربه رو برای من بوجود بیاره 3نوع دستور بهش میدم و شما ببینید با هر دستور چه برداشتی از نوشته های من میکنه و چه گربه هایی رو خلق میکنه :

a cat

عکس یک گربه

a cat digital painting

اینجا گفته شده که عکس یک گربه از نوع نقاشی دیجیتالی درست کن

a cat with bold stripes a digital painting 2 colors sitting by the window shallow dep 2GjVmXrt3x

اینجا گفته شده نقاشیه دیجیتالیه گربه ای که از 2رنگ تشکیل شده و کنار پنجره نشسته و پشت سرش تاره و از نوع سایبرپانکه فانتزیه.

قانون ساده فایرفلای
حداقل باید از 3کلمه استفاده کنیم تا یک نتیجه نزدیک رو برامون بسازه. هرچی توضیحاتمون کاملتر و بیشتر باشه منظورمون رو بهتر متوجه میشه. نباید از کلماتی مثل درست کن استفاده کنیم.

توصیفی باشد

اگر بتوانید آن را توصیف کنید، می توانید آن را ایجاد کنید، و هر چه توصیفی تر باشید، امکانات بی پایان است. به تخیل خود اجازه دهید و ببینید چه چیزی می توانید به دست آورید.

  • زنی با موهای بلند و چشمان آبی، لباس سفید، زمینه گل، تصویر واقعی
  • بهشت جزیره ای گرمسیری، آب های فیروزه ای بکر، فضای سبز سرسبز، و میوه های عجیب و غریب پر جنب و جوش، واقع گرایانه
  • زیردریایی Steampunk در زیر آب که در حال عبور از موجودات دریایی درخشان است

حالا به دستوراتی که زیر عکسهای پایین نوشته شده نگاه کنید، دقیقا سعی کرده نزدیک به همون ها رو بسازه :

a blue colored toy truck

یک کامیون اسباب بازی آبی رنگ.

a blue colored toy truck with a ladder and psychedelic textures of neon red and yellow

یک کامیون اسباب بازی آبی رنگ با نردبان و بافت های روان نئون قرمز و زرد.

a blue colored toy truck with a ladder and psychedelic textures of neon red and yello CsBLnYmCD2

یک کامیون اسباب‌بازی آبی رنگ با نردبان و بافت‌های روان‌گردان قرمز و زرد نئونی که در جاده‌ای احاطه‌شده توسط درختان بلند حرکت می‌کند.

خلاقانه باشد

فایرفلای میتونه احساس، سبک، نور و موارد دیگر را به نتایج منحصر به فردی تبدیل کند.

  • ساحل آرام در غروب آفتاب، امواج ملایم، درختان نخل
  • کهکشان دور پر از سحابی های رنگارنگ، ستاره های چشمک زن
  • کفش‌های پاشنه بلند بورگوندی شیک، طراحی آینده‌نگر با مواد شفاف با جزئیات فلزی پیچیده

حالا به عکسها و دستوراتی که باعث شدن بوجود بیان نگاه کنید :

studio shot of futuristic high heels

عکس استودیویی از کفش های پاشنه بلند آینده نگر

studio shot of futuristic high heels warm lighting

عکس استودیویی از کفش‌های پاشنه بلند آینده‌نگر، نورپردازی گرم

studio shot of futuristic high heels warm red blue gel lighting shallow depth of fiel WvkIYzSbgu

عکس استودیویی از کفش‌های پاشنه بلند آینده‌نگر، نور ژل آبی قرمز گرم، عمق میدان کم، مواد مکانیکی به عنوان پایه

حس همدلی داشته باشد

برای دستیابی به مخاطبان هدف خود، همدلی را با خلاقیت‌های خود ترکیب کنید ، به آنچه که برای آنها مهم است فکر کنید. از کلماتی مانند عشق، ملایمت و شیطنت برای ایجاد تصویری دلگرم کننده یا قدرتمند، قوی و نشاط آور برای ایجاد تصویری الهام بخش استفاده کنید.

  • مردی تنها که بر لبه صخره ای متروک ایستاده است، مشرف به منظره ای وسیع و بایر، lo-fi
  • لحظه لطیف کودکی که یک گفتگوی صمیمانه با پدربزرگ و مادربزرگ مسن خود، عشق، خرد به اشتراک می گذارد
  • یک کارناوال شاد پر از بادکنک های رنگارنگ، اجراکنندگان پر جنب و جوش، تزئینات رنگین کمانی، نارنجی، بنفش

clay art a little girl wearing a raincoat standing in the rain

هنر سفالی، دختر کوچکی که بارانی پوشیده و زیر باران ایستاده است.

clay art a little girl wearing a raincoat standing in the rain with a backdrop of an iceberg

هنر سفالی، دختر کوچکی که بارانی پوشیده است و در زیر باران با پس‌زمینه کوه یخ ایستاده است.

clay art a little girl with a big smile wearing a raincoat standing in the rain with 6lOv1J7hiV

هنر سفالی، دختر بچه‌ای با لبخندی بزرگ که بارانی پوشیده و زیر باران با پس‌زمینه‌ای از کوه یخ ایستاده است.

انواع روشهای استفاده از فایرفلای ادوبی

در حالت کلی 2روش برای استفاده از هوش مصنوعی ادوبی ارائه شده. یکی به روش آنلاین و دیگری استفاده از نرم افزارهای حرفه ای مثل فتوشاپ، ایلوستریتور، افترافکتس، پریمیرپرو و ....

در مرحله اول به سراغ نوع رایگان و آنلاین اون میریم که خودش چندین ویژگی منحصربفرد داره که به انتخاب خودتون میتونید ازش استفاده کنید.

1.روش آنلاین

حالا احتمالا دوست دارید که این پدیده باهوش رو تست کنید پس بیاید انجامش بدیم. در این روش باید به اینترنت وصل باشید و تمام کارها رو مطابق توضیحی که مانی سافت بهتون میده انجام بدین.

استفاده از فایرفلای آنلاین ادوبی

قبل از شروع
. از کلمات ساده استفاده کنید.
. حداقل 3کلمه بنویسید و تجربه اش کنید.
. در روشهای رایگان فقط میتونید 3تا دستور بدین و به شرطی میزاره که دستورات بیشتری اجرا کنید که هزینه اشتراکش رو پرداخت کرده باشید و در ادامه نحوه گرفتن اشتراک هم بهتون میگم اما حالا بریم روشهای آنلاین و رایگانش.

1.1 تبدیل نوشته به عکس

این اولین و مهمتری و حرفه ای ترین چیزیه که در فایرفلای ادوبی بهش احتیاج پیدا میکنید و میتونید از چند تا کلمه ، یک عکس یا طرح یا تصویر جدید رو خلق کنید و در واقع شاهکاری بوجود بیارید. 

برای شروع اینجا کلیک کنید. در کادر Prompt اون نکاتی رو که بهتون گفتم بیاد بیارید و حداقل 3 کلمه از اونها رو بنویسید مثل کاری که من در زیر انجام دادم :

تبدیل نوشته یک شناگر در دریا با ادوبی فایرفلای

در سمت چپ عکس بالا میبینید که نوشتم ( یک شناگر در دریا ) بعد از اون باید دکمه آبی رنگ Generate در سمت راست رو بزنید تا شروع کنه به عکسهایی که بر اساس این کلمات ازش خواستیم و نتیجه اش خیلی جالبه که میشه عکس زیر :

اولین نتیجه ای که ادوبی فایرفلای از جلمه یک شناگر در دریا برای ما میسازه

کادر قرمز رنگ بالایی نتایجی هست که بر اساس اون کلمات من ساخته یا پیداکرده و بمن پیشنهاد میکنه.

کادر قرمز رنگ پایین به من این امکان رو میده که به فایرفلای کمک کنم تا اگه منظورم رو درست متوجه نشده یا طولانی تر کردن یا ویرایش اون جمله نتیجه نزدیکتری رو برای من بیاره

خیلی از نتیجه راضی نبودم و جمله رو در کادر پایینی ویرایش کردم به این صورت ( یک شناگر در دریا که پشت سر اون یک کوسه عصبانی فانتزی هست ) و نتیجه شگفت آورش رو در پایین ببینید :

نتیجه شگفت آور ادوبی فایرفلای از جمله یک شناگر در دریا که پشت سر اون یک کوسه عصبانی فانتزی هست

امیدوارم متحیر شده باشید که از چند کلمه عادی میشه چه عکسهایی رو خلق کرد. به این بخش از فایرفلای میگیم تبدیل نوشته به عکس.

2.1 سایر انواع فایرفلای آنلاین

شما فقط با یکی قابلیت های هوش مصنوعی ادوبی آشنا شدین و باید بدونید که ادوبی تا این لحظه 29-4-2024 تعداد 10 قابلیت خیلی گسترده و کارآمد رو ساخته که تصمیم داره روز به روز به این قابلیتها اضافه کنه و هرکس که اونها رو دقیق یاد بگیره بدون شک در هر نوعی از تولیدمحتوا که داره فعالیت میکنه برای اون خیلی مفیده و در سرعت و کیفیت و ایجاد خلاقیت در کارهاش کمک زیادی دریافت میکنه.

2. روش نرم افزاری

میرسیم به نوع دیگه ای از استفاده فایرفلای که بهش نرم افزاری میگیم. شرکت ادوبی در نرم افزارهایی مثل فتوشاپ، ایلوستریتور، افترافکتس، پریمیرپرو و ... فایرفلای رو اضافه کرده. کسانی که از این برنامه ها استفاده میکنن میتونن در حین طراحی و یا تدوین از دستورات نوشتاری و همچنین سایر انواع هوش مصنوعی در همون لحظه استفاده کنن که میتونه خیلی کمک کننده باشه براشون.

تحول و کسب درآمد از فایرفلای

نمیدونم آزمایشهایی که در این صفحه رو معرفی کردم انجام دادین یا نه. تا زمانی که اونها رو پیاده نکنید و لذتش رو نبرید مثل من نمیتونید پی ببرید که دقیقا چه زمانی چطور میتونه باعث پیشرفت و کسب درآمد بیشترتون بشه. نباید به سادگی از کنارش بگذرید چون در ماه و سالهای آینده استفاده از هوش مصنوعی بیشتر میشه و اگه الان وارد یادگیری استفاده از اون نشید بدون شک جا میمونید و همش باید حسرت بخورید.

ممکنه براتون سوال پیش بیاد که واقعا فایرفلای چطور میونه باعث درآمد بیشتر بشه؟ من بهتون میگم. 

  • فرض کنید یک طراح آلبوم یا طراح تبلیغات هستید، حین طراحی با کمبود ایده روبرو میشید، شروع میکنید در اینترنت دنبالش اما خسته میشید احتمالا چون خیلی از ایده ها پشت پرده هستن و در اینترنت وجود ندارن. اینجا وارد دنیای فایرفلای میشید با چند کلیک و جمله اولیه، به ایده هایی میرسید که هرگز فکرش رو نمیکردین ، موضوع فقط چندتا کلمه نیست و کلی قابلیت غیرمنتظره باید ازش یاد بگیرید که مثل راز مخفی هستن.
  • فرض کنید تدوینگر ویدیو با پریمیرپرو هستید، به نمایی میرسید که لازمه برای سانددیزان اون از صدای خاصی استفاده کنید و اون صدا خاصه و پیدا نمیشه، اینجاست که پریمیرپرو با دیدن کلیپ، میتونه اون صدا رو از کتابخانه خودش برای شما بصورت مستقیم در سکانس بزاره. در مثالی دیگه با مشکلات درجه بندی رنگ کلیپها روبرو هستید، فکر میکنم بدتون نیاد اگه بتونید در پریمیرپرو برای اون کلیپ بنویسید حس و حال ناراحتی یا سینمایی و خود پریمیرپرو درجه بندی رو انجام بده این دیگه شاهکاره.
  • فرض کنید تدوینگر افترافکتس هستید و میخواید روی جیب سوژه یک گل یا دستمال گوشه ای بزارید یا اصلا کراوات بزارید یا هرچیز دیگه ای، یا حتی ممکنه بخواید یک سوژه رو بصورت کامل از یک نمای ویدیویی حذف کنید، شاید بدتون نیاید که با چند کلیک حتی بدون روتوسکپی و ترکینگ، بصورت اتوماتیک این مورد رو انجام بدین.
  • اصلا فرض کنیم با هیچ برنامه خاصی از ادوبی کار نمیکنید ولی ممکنه یک طراح دکوراسیون، خیاط، معمار و یا در هر صنفی در حال کار هستید، دنبال ایده اید، با مشکلاتی در ویدیو عکسها روبرو هستید، شاید بدتون نیاد که فقط با اینترنت و تکنولوژی فایرفلای و بدون هر برنامه ای بتونید ایده خلق کنید، طراحی رو بهتر کنید، به دنیایی از قالب ها دسترسی پیدا کنید و اینجاست که بدون کمک گرفتن از کسی و در چند دقیقه به چیزهایی میرسید که کاری میکنه همینطور ادامه بدین و عمیقتر برید و برید.
  • فرض کنیم عکسها و ویدیوهایی دارید که مشکلات متعددی دارن، کار با برنامه ها رو بلد نیستید، در کنار ترمیم اونها میخواید طراحی و ترکیب رو انجام بدین و چند تا عکس جذاب هم ازشون درست کنید، اینجاست که فایرفلای باز هم برای شما یک دستیار عالیه میشه.

اینها که گفتم فقط چندتا دلیل بود که حتما فایرفلای رو چه بصورت روش آنلاین و چه درون برنامه های ادوبی یاد بگیرید و هرطور شده انواع قابلیت هاشو تجربه کنید تا در کارهاتون شادی بیشتری بدست بیارید که برای برخی میتونه بشه سرعت، کیفیت و در نهایت درآمد بالاتر.

دوره آموزشی فایرفلای مانی سافت یک راه حل عالی میتونه برای رسیدن به بسیاری موضوعاتی که دنبالش هستید باشه.

سوالات پرتکرار

برای ویژگی‌های بدون برچسب بتا یا آزمایشی، می‌توانید از خروجی‌های تولید شده توسط Firefly در پروژه‌های تجاری خود استفاده کنید. مگر اینکه به صراحت در محصول خلاف آن ذکر شده باشد.

{slider چگونه می توانم بهترین نتایج را از Firefly بگیرم؟}

نتایج به درخواست شما بستگی دارد. اعلان‌ها نقش مهمی در هدایت رفتار هوش مصنوعی و تأثیرگذاری بر کیفیت و ارتباط پاسخ‌های آن دارند. برای ایجاد تصاویر خارق‌العاده و پر جنب و جوش ، درخواست‌های توصیفی بنویسید - اگر نتایج را دوست ندارید، درخواست خود را دوباره بنویسید تا به آنچه می‌خواهید نزدیک‌تر شوید.

هنگامی که کاربر بدون اشتراک خریداری شده هستید، واترمارک برای دانلود یا اکسپورت محتوای شما با Firefly اعمال می شود. محتوای واترمارک شده هنوز برای استفاده برای مقاصد تجاری در دسترس است. برای حذف واترمارک، می‌توانید اشتراک اورجینال فایرفلای را خریداری کنید.

{slider چگونه می توانم زبان برنامه وب Firefly را تغییر دهم؟}

در برنامه وب Firefly ،  آیکون را در گوشه سمت راست بالا انتخاب کنید و  تنظیمات برگزیده را انتخاب کنید . زبان مورد نظر خود را از منوی کشویی انتخاب کنید و برای اعمال تغییرات تأیید کنید.

اگر حق Firefly در اشتراک خریداری شده شما گنجانده شده باشد، نمی توان آن را خاموش کرد اما می‌توانید از قابلیتهای مبتنی بر Firefly در برنامه‌های خود استفاده نکنید.

Firefly تحت وب در حال حاضر از آپلود یا اکسپورت محتوای ویدیویی پشتیبانی نمی کند اما در حال اضافه شدن به نرم افزار تدوین ادوبی میباشد.

در سطح اینترنت هرکسی بخشی جزیی از ده ها قابلیت های این هوش مصنوعی رو معرفی کردن و دلیل داره چون کار کردن با فایرفلای تخصص کافی رو لازم داره و همه اش نوشتن و درست کردن عکس نیست. به همین دلیل پکیج آموزشی رو ساختیم که به کمکش میتونید تمام قابلیتهای فایرفلای آنلاین رو یاد بگیرید.

در تلگرام مانی سافت را دنبال کنید
در اینستاگرام مانی سافت را دنبال کنید

رویدادها

از سراسر مانی سافت